Înmatriculări februarie 2018 mașini eco: electrice, plug-in hibride și hibride

inmatriculari-masini-eco-februarie-2018-ecoprofit-0

 1. Mașini electrice – februarie 2018

Față de luna ianuarie 2018 (când s-au înmatriculat 67 de unități), în februarie 2018 au fost înregistrate cu 40% mai multe înmatriculări de mașini electrice, totalul ajungând la 95 de unități – excelent, dacă ne gândim că în tot anul 2016 au fost înmatriculate puțin peste 100 de mașini electrice!

Cumulat, înmatriculările din ianuarie și februarie 2018 au depășit deja jumătate din totalul înmatriculărilor din 2017, iar programul Rabla Plus din 2018 promite o creștere susținută a domeniului mașinilor electrice în acest an.

inmatriculari-masini-electrice-februarie-2018-ecoprofit-1

 

Nu mai puțin de o treime din înmatriculările de mașini electrice în februarie 2018 au fost adjudecate de Renault ZOE (iată că autonomia maximă teoretică își spune cuvântul!), modelul francez fiind urmat la mare distanță de nemțoaicele BMW i3 și de Smart Forfour ED. Rezultatul „fraților” Smart Forfour și Fortwo nu este neașteptat, din moment ce vorbim de cele mai accesibile autoturisme 100% electrice (prin programul Rabla Plus).

inmatriculari-masini-electrice-februarie-2018-ecoprofit-2

 

Așadar, până la momentul finalului de februarie 2018, am ajuns ca în România să fie înmatriculate peste 620 de autoturisme 100% electrice – un sfert dintre ele doar în primele două luni ale lui 2018! Domeniul rămâne dominat autoritar de BMW i3, urmat în top de Renault ZOE și modelele VW e-Up!, respectiv e-Golf.

Achizițiile popularelor mașini electrice Tesla s-au diminuat drastic, dar Model S rămâne încă pe o poziție importantă. De remarcat și evoluția lentă, dar sigură, a „dubelor” electrice, Renault Kangoo ținând capul de afiș. Asta în timp ce Nissan Leaf, încă cea mai populară mașină electrică din lume la această oră, provine exclusiv de pe frontul second hand.

inmatriculari-masini-electrice-februarie-2018-ecoprofit-3

 

 2. Mașini plug-in hibride – februarie 2018

Domeniul mașinilor pluf-in hibride nu a evoluat la fel de mult ca în cazul mașinilor electrice, creșterea față de ianuarie 2018 (când s-au înmatriculat 66 de unități) fiind de „numai” 33% în februarie 2018 – cu un total de 88 de exemplare. Totuși, se remarcă o situație similară: în primele două luni ale lui 2018 s-au înmatriculat aproape tot atâtea mașini plug-in hibride cât în tot anul 2016, iar, față de 2017, vorbim de un volum de 70% în doar două luni.

inmatriculari-masini-plug-in-hibride-februarie-2018-ecoprofit-1

 

La fel ca luna trecută, și în februarie VW Passat GTE ține capul de afiș, cu un număr aproape dublu de înmatriculări – pe fondul cererii în special din partea companiilor. În rest, se mai remarcă monovolumul compact BMW 225xe (ajutat tot de comenzile de flotă) și SUV-urile BMW X5 xDrive 40e, Volvo XC60 T8, respectiv Mitsubishi Outlander PHEV.

inmatriculari-masini-plug-in-hibride-februarie-2018-ecoprofit-2

 

Până la finalul lui februarie 2018, piața de mașini plug-in hibride a ajuns la „cota” de 600 de exemplare, aproape 30 de modele distincte făcându-le cu ochiul potențialilor clienți. Comenzile de flotă au adus VW Passat GTE în fruntea topului, în timp ce Mitsubishi Outlander PHEV este de așteptat să „detroneze” în curând Opel Ampera (care provine acum doar de pe piața second hand).

Se observă cu ușurință că, în general, vorbim de mașini din segmente superioare, jumătate dintre modelele plug-in din TOP 10 fiind din categoria SUV-crossover. Însă, pe parcursul anului, cel mai probabil vom vedea o evoluție mult mai accentuată a modelelor de categorie medie (de exemplu Volvo XC60 față de XC90 sau Mercedes-Benz GLC față de GLE).

inmatriculari-masini-plug-in-hibride-februarie-2018-ecoprofit-3

 

 3. Mașini hibride – februarie 2018

Luna februarie nu a fost la fel de prolifică precum ianuarie: s-au înmatriculat doar 313 modele hibride, față de 372 în luna precedentă – deci vorbim de un regres de 15%. Însă lucrurile nu stau deloc rău, dacă ne gândim că înmatriculările din primele două luni reprezintă mai mult de 10% din cele de pe întreg anul 2017 și depășesc înmatriculările din 2014.

inmatriculari-masini-hibride-februarie-2018-ecoprofit-1

 

Sincer, nu cred că sunt motive de panică în privința evoluției pieței de mașini hibride. Cuantumurile de modele noi și second hand au rămas cam în același trend – diferențele majore sunt aduse de înjumătățirea înmatriculărilor de Auris și Yaris Hybrid. Deci scăderea în februarie față de ianuarie este doar un efect conex al achizițiilor masive de flote… În schimb, C-HR Hybrid continuă să fie foarte populară la început de 2018.

inmatriculari-masini-hibride-februarie-2018-ecoprofit-2

 

Din 2009 până la finalul lunii februarie 2018, piața de mașini hibride din România a ajuns să depășească 11.000 de unități, peste 75% dintre ele aparținând concernului Toyota (modele hibride Toyota și Lexus). Chiar dacă Prius rămâne lider detașat (grație domeniului second hand), se observă o evoluție rapidă a altor modele (Yaris, Auris, RAV4 sau C-HR), majoritatea lor fiind înmatriculări de mașini noi.

Mai rămâne să vedem dacă în 2018 se va adopta, cât mai curând, un impozit pe poluare care să penalizeze serios motoarele diesel poluante – în acest caz, este foarte probabil să vedem o creștere mult mai mare a pieței de mașini hibride decât până acum. Altfel, în lipsa unui astfel de impozit, invazia de mașini second hand foarte vechi și poluante va continua…

 

REZUMAT

În luna februarie 2018, înmatriculările de mașini electrice au continuat în ritm susținut (95 de unități, adică +41,8% față de ianuarie 2018), în timp ce înmatriculările de mașini plug-in hibride au fost ceva mai temperate (88 de unități, adică +33,3% față de ianuarie 2018. În schimb, mașinile hibride au cunoscut un regres (-15,8% față de ianuarie 2018), dar în cursul anului cel mai probabil vom asista la revenirea pe un trend ascendent.

 

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – IANUARIE 2018   

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – FEBRUARIE 2018   

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – MARTIE 2018   

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – APRILIE 2018   

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – MAI 2018   

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – IUNIE 2018   

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – IULIE 2018   

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – AUGUST 2018   

   SITUAȚIA ÎNMATRICULĂRILOR DE MAȘINI ECO 2010-2017  

SHARE