Înmatriculări mai 2018 mașini eco: electrice, plug-in hibride și hibride

inmatriculari-masini-eco-mai-2018-ecoprofit-0

 1. Mașini electrice – mai 2018

Luna mai este, până acum, cea mai slabă ca nivel al înmatriculărilor de mașini electrice în România: doar 37 de exemplare înmatriculate, față de 46 în aprilie – deci, din punct de vedere statistic, pare că lucrurile au luat-o pe un trend descendent. Principala explicație ține, la fel ca până acum, de livrările foarte întârziate, deși e adevărat și că nu a prea fost înghesuială la demararea Programului Rabla Plus.

În principiu, cele aproape 300 de mașini electrice înmatriculate în primele 5 luni ale lui 2018 reprezintă o creștere de circa 18% față de înmatriculările de pe tot anul 2017. Deci, repet, în principiu piața de mașini electrice este pe un trend ascendent – doar că momentan… înfrânat.

inmatriculari-masini-electrice-mai-2018-ecoprofit-1

 

Luna mai ar arăta de-a dreptul deplorabil pentru fanii mașinilor electrice, dacă „onoarea” acestei firave nișe n-ar fi salvată de contingentul de Peugeot Ion și Partner, achiziționate de primăria din Suceava (deci nu de o companie privată!).

Făcând abstracție de această comandă de flotă, „vedetele” rămân, ca de obicei, BMW i3, Renault ZOE și VW e-Golf, în timp ce smart-urile electrice continuă să convingă prin cel mai accesibil preț grație programului Rabla Plus.

inmatriculari-masini-electrice-mai-2018-ecoprofit-2

 

În total, micuța piață de mașini electrice din România a ajuns la puțin peste 750 de înmatriculări până la finalul lunii mai. Cele mai populare sunt, de departe, BMW i3 și Renault ZOE, urmate de modelele electrice ale concernului VW. Tesla Model S pierde încet și sigur teren, dar, la urma urmei, vorbim de o mașină foarte scumpă și care nu este eligibilă în programul Rabla Plus.

 

Foarte interesant de urmărit luna următoare va fi deschiderea publicului român pentru noua generație Nissan Leaf, care a beneficiat încă de la lansare de un amplu program de test-drive pentru cei interesați. Oare riscă topul să fie dat peste cap de japonez? Vom vedea.

 

 2. Mașini plug-in hibride – mai 2018

Și piața de mașini plug-in hibride suferă în luna mai, doar 31 de astfel de modele fiind înmatriculate (cu unul mai mult decât în aprilie…). E adevărat, în principiu trendul este crescător, în primele cinci luni din 2018 fiind înmatriculate aproape 250 de unități, cu 15% mai mult decât în tot anul 2017.

inmatriculari-masini-plug-in-hibride-mai-2018-ecoprofit-1

 

În luna mai n-aș putea spune că există un lider clar, dar se detașează Mitsubishi Outlander PHEV și Toyota Prius Plug-in Hybrid – în ambele cazuri este vorba despre modele de pe piața second hand.

De altfel, față de domeniul electricelor, unde mașinile uzate sunt rare, în domeniul plug-in cam două treimi dintre cele înmatriculate în luna mai sunt second hand! Relativ ciudat, dacă ne gândim că vorbim de mașini cu prețuri ridicate.

inmatriculari-masini-plug-in-hibride-mai-2018-ecoprofit-2

 

Practic, până la finalul lunii mai s-a ajuns la puțin peste 700 de exemplare de mașini plug-in hibride înmatriculate în total în România. Sunt ceva mai puține decât toate mașinile electrice înmatriculate până acum, evoluția acestei nișe de piață depinzând, la fel, de programul Rabla Plus.

Grație contingentelor de la începutul anului, VW Passat GTE rămâne lider, însă SUV-ul japonez Mitsubishi se apropie cu pași repezi, fiind, alături de Opel Ampera, suficient de atractiv pentru clienții de mașini second hand.

De remarcat poziționarea în continuare bună a sportivei BMW i8, în timp ce interesul pentru varianta range-extender a lui i3 s-a cam evaporat. Oricum, BMW deține, la ora actuală, 25% din segmentul mașinilor plug-in hibrid înmatriculate în România, urmat de Mercedes-Benz, cu 17%.

inmatriculari-masini-plug-in-hibride-mai-2018-ecoprofit-3

 

Cel mai probabil, vom asista la o revitalizare a domeniului plug-in hibrid odată ce vor începe livrările mașinilor comandate prin programul Rabla Plus, principalii clienți ai acestora fiind companiile, pentru care achiziția de mașini mai puțin poluante, în special pentru management, devine o prioritate.

 

 3. Mașini hibride – mai 2018

Spre deosebire de mașinile electrice și plug-in hibride, în cazul cărora luna mai a adus volume surprinzător de mici de mașini înmatriculate, în cazul hibridelor vorbim de un adevărat boom în această a cincea lună – peste 400 de unități, ceea ce reprezintă deja peste 50% din înmatriculările întregului an 2017.

Din nou, influența principală vine din zona achizițiilor de flotă de către companii, în luna mai înregistrându-se înmatriculări ale unor comenzi realizate în lunile precedente. Și domeniul second hand contribuie din plin la numărul destul de mare de înmatriculări, unii înțelegând că dieselul nu mai este un pariu viabil.

inmatriculari-masini-hibride-mai-2018-ecoprofit-1

 

Deloc surprinzător, modelele hibride Toyota fac legea în luna mai. Totuși, o surpriză interesantă trebuie remarcată: crossoverul C-HR nu este doar cel mai popular model hibrid al momentului, însă în luna mai a ajuns la aproape 100 de înmatriculări (circa un sfert din toate înmatriculările din această lună)!

inmatriculari-masini-hibride-mai-2018-ecoprofit-2

 

Practic, la finalul lunii mai s-a depășit cota de 12.000 de mașini hibride înmatriculate până acum în România, popularitatea modelelor Toyota și Lexus fiind de-a dreptul covârșitoare. Prius rămâne cel mai popular, grație domeniului second hand, în timp ce crossover-ul C-HR câștigă din ce în ce mai mult teren (în luna mai a reușit să-și devanseze fratele RAV4 Hybrid în privința numărului total de înmatriculări de până acum).

inmatriculari-masini-hibride-mai-2018-ecoprofit-3

 

REZUMAT

În luna mai 2018, înmatriculările de mașini eco rămân modice în privința celor electrice și plug-in hibride, în timp ce hibridele au recuperat scăderea din luna aprilie. De-abia în iunie vom vedea ce rezultate preliminarii are noua sesiune Rabla Plus, când vor începe și primele livrări ale mașinilor comandate în mai.

 

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – IANUARIE 2018   

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – FEBRUARIE 2018   

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – MARTIE 2018   

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – APRILIE 2018   

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – MAI 2018   

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – IUNIE 2018   

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – IULIE 2018   

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – AUGUST 2018   

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – SEPTEMBRIE 2018   

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – OCTOMBRIE 2018   

   ÎNMATRICULĂRI MAȘINI ECO – NOIEMBRIE 2018   

   SITUAȚIA ÎNMATRICULĂRILOR DE MAȘINI ECO 2010-2017  

SHARE