Raportul de Valoare Sustenabilă al BMW Group în 2017: „Dezvoltarea durabilă înseamnă viabilitate viitoare”

    bmw-raport-sustenabilitate-2017

    În 2017, BMW Group a făcut un progres semnificativ în modelarea mobilităţii. Pentru prima dată, compania a vândut peste 100.000 de automobile electrificate într-un singur an. Chiar dacă procentul de automobile diesel a scăzut în Europa, emisiile CO2 au fost reduse suplimentar – la o medie de 122 g/km.

    Ca parte a abordării globale privind decarbonizarea, un impact major în aprovizionarea cu energie s-a realizat la locaţiile de producţie ale companiei. În 2017, pentru prima dată, 100% din energia electrică achiziţionată de BMW Group în Europa a provenit din energii regenerabile. De asemenea, BMW Group şi-a extins, în 2017, rolul de pionier în procurarea de materii prime relevante pentru mobilitatea electrică – de exemplu, prin transformarea lanţului de aprovizionare cu cobalt într-unul mai transparent.

    Noul Raport de Valoare Sustenabilă 2017, care va fi publicat pentru a coincide cu Raportul Anual al companiei la 21 martie 2018, oferă o imagine detaliată a tuturor datelor şi informaţiilor. Mesajul este clar: BMW Group se angajează să creeze mobilitate sustenabilă – de la furnizori la producţie, până la finalul ciclului de viaţă al automobilului.

    Pentru noi, dezvoltarea durabilă înseamnă viabilitate – pentru BMW Group şi pentru societate. Cunoaştem provocările şi venim în întâmpinarea lor. Dezvoltăm soluţii inovatoare de mobilitate, care creează valoare suplimentară pentru clienţi, companie şi societate“, a declarat Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG: „BMW Group nu face doar anunţuri de proiecte – asigurăm că acestea şi sunt implementate.

    Prin orientarea timpurie spre mobilitate electrică, BMW Group şi-a câştigat deja o poziţie de lider pe piaţa automobilelor electrificate. Într-un mediu competitiv extins, este lider clar al înmatriculărilor de automobile electrice şi plug-in hybrid noi în Europa, cu o cotă de piaţă de 21%. Astfel, procentul BMW Group în segmentul automobilelor electrificate este deja de trei ori mai mare decât cota sa de piaţă cu maşinile convenţionale.

    Acest succes în vânzarea automobilelor electrificate a ajutat BMW Group şi să facă progrese suplimentare în 2017 în ceea ce priveşte decarbonizarea portofoliului său de produse. În ciuda scăderii cotei de modele diesel pe pieţele principale, BMW Group a redus emisiile CO2 medii ale flotei sale din Europa la 122 g/km (anul trecut: 124 g/km). În consecinţă, emisiile CO2 sunt cu 42% mai mici decât erau în 1995. Obiectivul este o reducere de 50% până în 2020.

    În conformitate cu strategia globală de dezvoltare durabilă, BMW Group îşi concentrează activităţile de protecţie a mediului nu numai pe produse, ci şi pe emisiile de la locaţiile de producţie. Obiectivul pe termen lung al BMW Group este obţinerea, la nivel mondial, a unei producţii fără CO2“, declară Ursula Mathar, director BMW Group pentru dezvoltare durabilă  şi protecţia mediului.

    Un alt reper important al acestei direcţii a fost atins în 2017: pentru prima dată în Europa, toată energia electrică achiziţionată a provenit din energii 100% regenerabile. Obiectivul este care toate celelalte locaţii să urmeze acest exemplu până în 2020.

    Numeroase proiecte au ajutat BMW Group să-şi gestioneze resursele de energie mai eficient în 2017 şi să continue reducerea amprentei sale de CO2: de exemplu, turbinele eoliene de la locaţia din Leipzig asigură faptul că BMW i3 este produs exclusiv cu energie electrică fără CO2.

    O nouă fermă de baterii la aceeaşi locaţie permite ca energia provenită de la turbinele eoliene ale uzinei să fie integrată în reţeaua de electricitate. În acest fel, până la 700 de baterii de înaltă tensiune utilizate la BMW i3 primesc o “a doua viaţă”, ceea ce le extinde utilizarea dincolo de sfârşitul ciclului de viaţă al automobilului şi economiseşte resurse.

    Folosirea tot mai mare a bateriilor de înaltă tensiune în automobilele electrificate şi conceptele de utilizare “second-life” determină creşteri ale cererii pe un lanţ de aprovizionare curat şi transparent. Aceasta se aplică, de exemplu, la cobalt ca materie primă.

    În 2017, BMW Group a devenit primul producător de automobile din lume care a publicat informaţii despre topitorii şi ţările de origine ale materiei prime. În prezent, BMW Group lucrează împreună cu un partener independent pentru a explora modul în care situaţia socială şi de mediu poate fi îmbunătăţită în mod sustenabil într-o mină model din Republica Democrată Congo.

    Acestea şi multe alte date şi informaţii despre implementarea globală a strategiei de sustenabilitate a BMW Group în domeniile „Produse şi servicii”, „Producţie şi crearea de valoare” şi „Angajaţi şi societate” pot fi găsite în noul Raport de Valoare Sustenabilă 2017.

    Substanţa dezvoltării durabile, precum şi transparenţa în raportare sunt recunoscute de experţii internaţionali: BMW Group este singurul producător de automobile care apare în clasamentul publicat anual, cu începere din 1999, de RobecoSAM AG pentru Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).

    În ratingul elaborat de Carbon Disclosure Project (CDP), BMW Group a câştigat pentru cel de-al optulea an consecutiv cel mai înalt calificativ, “A”, pentru măsuri de transparenţă şi protecţie a climei. De asemenea, BMW Group a obţinut “A”, cel mai înalt calificativ, în Raportul Global privind Apa al CDP, care evaluează utilizarea responsabilă a apei.

    În cel mai recent clasament al Institutului pentru Cercetare Economică Ecologică (IÖW) şi al asociaţiei de afaceri “Future eV”, elaborat în 2016, Raportul de Valoare Sustenabilă al BMW Group a fost desemnat cel mai bun raport de dezvoltare durabilă publicat de o companie germană majoră.

    BMW Group a publicat rapoarte de valoare durabilă începând cu anul 2001 şi, începând din 2013, exclusiv în format PDF interactiv. Raportul pentru anul 2017 a fost alcătuit din nou în conformitate cu orientările Iniţiativei Globale de Raportare (standardele GRI, nivel vast) şi îndeplineşte toate criteriile standardului de raportare CSR din Germania.

    De asemenea, toate declaraţiile cantitative şi calitative din raportul pentru 2017 au fost verificate de o firmă de audit externă (PricewaterhouseCoopers) în conformitate cu următoarele criterii: materialitate, incluziunea părţilor interesate, claritate, caracter complet, precizie, fiabilitate şi comparabilitate. Asigurarea independentă a fost efectuată în conformitate cu standardul ISAE 3000 (Standardul Internaţional de Angajamente de Asigurare).

    SHARE