Scurt ghid: ce mașini electrice sunt eligibile în programul Rabla Plus 2019

rabla-plus-2019-ecoprofit

În data de 5 aprilie a fost anunțat debutul oficial al programului Rabla Plus (care poate fi combinat cu Rabla Clasic – deci, la ecotichetul de 45.000 de lei, se poate adăuga un tichet Rabla de 6.500 lei, „discountul” guvernamental total putând ajunge astfel la 51.500 lei, deci aproximativ 10.800 euro!).

Să vedem, pe scurt, ce modele 100% electrice pot beneficia de acest mare avantaj în 2019.

Audi e-tron (autonomie WLTP: peste 400 km)

Primul SUV 100% electric al nemților are un preț de bază de 81.539 euro, deci prin programul Rabla Plus costul va pleca de la circa 70.800 euro. Se așteaptă o cerere ridicată, deci și timpul de livrare va fi foarte mare (estimez că cel puțin 6-9 luni).

audi-e-tron-ecoprofit

 

BMW i3 120 Ah (autonomie WLTP: 285-310 km)

Cea mai vândută mașină electrică din România (până în acest moment) vine cu o baterie upgradată, dar și cu o versiune „sport”, i3s (mai potentă, dar cu autonomia ușor mai redusă). Prețul de bază de 39.806 euro ajunge, prin programul Rabla Plus cumulat cu Rabla Clasic, la circa 29.000 euro.

bmw-i3-120-kw-ecoprofit

 

Hyundai Ioniq Electric (autonomie WLTP: circa 185 km)

Berlina sud-coreeană este considerată una dintre cele mai eficiente mașini electrice la ora actuală. Bateria de capacitate medie îi conferă o autonomie sub 200 km, dar și prețul este interesant: oferta Hyundai înseamnă un preț de bază de 35.498 euro, care coboară până la 24.700 euro prin programul Rabla Plus combinat cu tichetul Rabla Clasic.

hyundai-ioniq-electric-ecoprofit

 

Hyundai Kona Electric (autonomie WLTP: 449 km)

Unul dintre cele mai „vânate” automobile electrice din Europa (și nu numai), crossoverul electric Kona se face „vinovat” de un raport preț/autonomie de invidiat: fiind oferit doar cu varianta superioară de baterie, Kona costă (grație discountului Hyundai) circa 41.293 euro – deci, prin programul Rabla Plus cumulat cu Rabla Clasic, pornește de la vreo 30.500 euro.

hyundai-kona-electric-ecoprofit

 

Jaguar i-Pace (autonomie WLTP: 470 km)

SUV-ul sportiv de lux britanic este o mașină pentru pretențioși, așa încât prețul de bază ete măricel: 77.945 euro. Grație combinării ecotichetului și tichetului Remat, suma scade până la circa 67.150 euro.

jaguar-i-pace-ecoprofit

 

KIA e-Soul (autonomie WLTP: circa 450 km)

Cea de-a treia iterație a versiunii electrice KIA Soul încă nu are un preț oficial în România, dar e de așteptat ca acesta să fie ceva mai mare de 35.000 euro. Ceea ce înseamnă că, prin programul Rabla Plus cumulat cu Rabla Clasic, noul e-Soul ar putea avea un preț de pornire de circa 25.000 euro – ceea ce, raportat la autonomia maximă teoretică, ar fi un punct de atracție uriaș.

kia-e-soul-ecoprofit

 

Nissan Leaf (autonomie WLTP: circa 270 km)

A doua generație a celui mai vândut model 100% electric din lume (încă mai păstrează această titulatură) are un preț de pornire de 35.100 euro. Așa încât, prin programul Rabla Plus cumulat cu Rabla Clasic, Leaf-ul pornește de la 24.300 euro, un preț atractiv raportat la autonomie.

nissan-leaf-ecoprofit

 

Renault ZOE (autonomie WLTP: 300 km)

ZOE este unul dintre pionierii pieței de mașini 100% electrice, numărându-se printre cele mai cunoscute modele din Europa. Prețul de bază de 33.550 euro coboară până la 22.750 euro dacă se cumulează ecotichetul și tichetul Rabla.

Însă, atenție, Renault vine cu o ofertă specială pentru programul Rabla Plus, care reduce prețul de bază al unui ZOE până la 18.900 euro! Ceea ce îi conferă electricei franțuzești premiul pentru cel mai bun raport preț/autonomie în acest moment.

renault-zoe-ecoprofit

 

Renault Kangoo Z.E. Maxi (autonomie WLTP: 200 km)

Versiunea de persoane a utilitarei electrice franțuzești mizează în primul rând pe un foarte bun caracter practic. Prețul pentru varianta cu 5 locuri pleacă de la 34.430 euro, deci, cumulând ecotichetul și tichetul Rabla, se ajunge la 23.630 euro.

renault-kangoo-ze-ecoprofit

 

smart EQ fortwo (autonomie WLTP: 111-114 km)

Cel mai mic autoturism 100% electric de pe piața noastră are un preț de pornire de 22.122 euro, care coboară până la circa 11.300 euro. Chiar dacă autonomia este foarte redusă, vorbim, totuși, de o mașină concepută special pentru mediul urban, deci raportul preț/autonomie este rezonabil. De menționat că e oferit și într-o variantă cabrio.

smart-eq-fortwo-ecoprofit

 

smart EQ forfour (autonomie WLTP: 107-109 km)

„Fratele mai mare”, cu patru uși și patru locuri, oferă același pachet tehnic, dar, în condițiile unei mase mai mari, autonomia e ceva mai redusă. Prețul, însă, e doar ușor mai mare, pornind de la 22.784 euro – prin programul Rabla Plus cumulat cu Rabla Clasic, suma scade până la circa 12.000 euro.

smart-eq-forfour-ecoprofit

 

Volkswagen e-Up! (autonomie WLTP: 134 km)

Citadina germană are un preț de pornire de 24.226 euro, ceea ce înseamnă că scade până la 13.426 euro prin cumularea ecotichetului și a tichetului Rabla. Practic, oferă un raport preț/autonomie foarte atractiv pentru o mașină de oraș.

vw-e-up-ecoprofit

 

Volkswagen e-Golf (autonomie WLTP: 200 km)

Varianta electrică a celui mai popular model din Europa oferă o autonomie rezonabilă raportat la prețul de pornire, de 36.202 euro – care, prin programul Rabla Plus combinat cu Rabla Clasic, coboară până la 25.400 euro.

vw-e-golf-ecoprofit

 

Așadar, cei interesați de achiziția unei mașini 100% electrice pot alege acum, la demararea programului Rabla Plus 2019, dintre nu mai puțin de 13 modele, cu o paletă largă de prețuri și din categorii foarte diferite. Pentru cele mai multe mașini menționate mai sus, timpul de așteptare va fi cea mai mare problemă, din cauza cererii foarte mari pentru electrice la nivel european.

SHARE