Premieră: stații fast-charging bazate pe baterii second-life E-STOR

fast-charge-baterii-second-life-ecoprofit

Grupul Renault și firma britanică Connected Energy au instalat două stații de încărcare rapidă pentru mașini electrice, utilizând în premieră mondială sistemul inovator E-STOR. Acesta presupune utilizarea bateriilor „second-life” provenind de pe autovehicule electrice Renault, unde nu mai au capacitatea necesară pentru asigurarea funcționării motorului electric.

În general, bateriile litiu-ion pentru mașinile electrice promit să-și păstreze o capacitate optimă într-un interval de până la 10 ani. Însă, după ce capacitatea nominală scade sub o anumită valoare (de regulă 75-80%), nu înseamnă că bateria devine inutilă – chiar dacă nu mai este potrivită pentru un automobil electric, ea poate fi utilizată în soluții de stocare statică a energiei.

În cazul sistemului E-STOR, dezvoltat de Connected Energy, aceste baterii sunt încărcate la putere redusă până la capacitatea totală, după care pot trece printr-un proces de descărcare rapidă (adică încărcarea rapidă a unei mașini electrice), durabilitatea lor fiind foarte bună până când se atinge un prag critic al capacității utile, după care bateria necesită reciclarea.

Practic, un astfel de sistem reprezintă o soluție ideală pentru zonele unde nu există sau este prea costisitor de construit o conexiune de mare putere la rețeaua electrică, factor esențial pentru montarea unei stații de încărcare rapidă. Astfel de zone sunt, de fapt, și cele două parcări de pe autostrăzi din Belgia și Germania, unde unde aceste prime tipuri de stații de încărcare rapidă E-STOR au fost montate.

Cei doi parteneri intenționează să dezvolte în Europa în următoarele luni mai multe proiecte similare, în parteneriat cu alte companii. Fiind o soluție economică, ușor de instalat și care rezolvă cu brio utilizarea „second life” a bateriilor litiu-ion, acest tip de stație de încărcare rapidă poate accelera dezvoltarea infrastructurii de stații de încărcare rapidă pe autostrăzi și șosele, fiind un bun exemplu de „economie circulară”.

SHARE