Back
Next

PRO și CONTRA Mitsubishi Outlander PHEV

PRO Mitsubishi Outlander PHEV

  • Fără îndoială, principalul atu al mașinii ține de posibilitatea de a parcurge o distanță măricică în regim strict electric, acest lucru făcând din Outlander PHEV un adevărat unicat în segmentul SUV-urilor; unde motoarele diesel domină categoric, iar asta, în timp, va însemna o accentuare a poluării, mai ales în mediul urban, unde aceste mașini voluminoase și grele sunt folosite mai mult decât ar fi cazul; cel mai probabil, exemplul lui Outlander PHEV va fi preluat de mulți alții, ceea ce este parțial îmbucurător
  • Bateria se încarcă repede (pentru condițiile actuale ale propulsiei electrice) și asigură într-un timp scurt o autonomie suficientă; dacă ar fi prize normale, de 220V, în locurile unde clienții de obicei stau mai mult (birouri, supermarketuri, mall-uri, etc), Outlander s-ar putea folosi fără probleme în regim electric și dacă distanțele zilnice ar depăși cei 50 km ai autonomiei teoretice
  • test mitsubishi outlander phev plug in hibrid - ecoprofit 509Tracțiunea integrală asigurată de cele două motoare electrice este foarte eficientă, mai ales că există și butonul ”LOCK”, deci mașina devine mult mai sigură pe noroi, mâzgă, ploaie sau zăpadă (câtă vreme și pneurile sunt adaptate, altfel aderența e prea puțin ajutată de sistemul 4WD); în termeni de eficiență și timp de răspuns, mie îmi este clar că acesta este trendul pentru viitoarele sisteme de tracțiune integrală, nu doar în segmentul crossover-urilor
  • În modul ECO, prin localități, apreciez cum ”orchestrează” creierul electronic central funcționarea întregului sistem hibrid – este privilegiată mai mult decât mă așteptam funcționarea în regim electric, iar motorul pe benzină rareori face eforturi mari din postura de generator
  • În regim electric sau chiar și în regim hibrid, la viteze mici și medii, răspunsul motoarelor electrice este foarte agreabil, ba chiar cu o tentă sportivă dacă te grăbești; doar SUV-urile declarat sportive și care sunt mult mai scumpe oferă senzații comparabile în demaraje, dar Outlander PHEV se detașează datorită impresiei permanente de forță care-ți stă la dispoziție oricând vrei să ciupești accelerația
  • test mitsubishi outlander phev plug in hibrid - ecoprofit 510Este unul dintre cele mai practice SUV-uri din categoria asta, cu un portbagaj foarte mare și un habitaclu realmente primitor; chestiuni cu atât mai mult de apreciat cu cât montarea bateriilor nu a prejudiciat generoziatea interiorului
  • Bravo pentru compartimentul de sub podeaua portbagajului, unde pot fi puse fără bătăi de cap și cablurile de alimentare, dar sunt judicios aranjate și trusa de scule, cea de prim ajutor, compresorul pentru pană… ba chiar rămâne loc și pentru alte mărunțișuri
  • După ce am predat mașina, mi-am dat seama că mi-e dor de confortul general și de senzația ”zen” întâlnită în foarte multe situații; nu știu dacă e din cauza vârstei, dar lipsa zgomotului de motor termic (mai ales de diesel!) începe să îmi placă mai mult decât mă așteptam
  • Tot legat de confort, faptul că accelerările mai puternice nu te mai gratulează și cu șocurile resimțite la schimbarea treptelor (chiar și în cazul unor automate) duce la senzația că mașina este mai performantă, deși unii ar putea argumenta că, dimpotrivă, prea ești rupt de senzația de viteză; eu unul am ajuns să prefer liniaritatea conferită de motoarele electrice în locul zgâlțâielilor așa-zis sportive…
  • Singura chestie care merită apreciată la sistemul multimedia este calitatea foarte bună a sunetului (există chiar și un subwoofer în portabgaj, care cam necesită atenție când se manipulează obiectele din portbagaj…); melodiile clasice rock se aud bestial, ca într-o mașină mult mai pretențioasă

CONTRA Mitsubishi Outlander PHEV

  • test mitsubishi outlander phev plug in hibrid - ecoprofit 513Pe mine m-a deranjat cel mai mult sistemul multimedia, care are o latență prea mare, un meniu cam neintuitiv și care, în general, nu oferă o experiență agreabilă în utilizare; fiind o mașină eco, mă așteptam ca accesul la zona de informații eco să fie mult mai rapid; iar sistemul de navigație e uneori de-a dreptul enervant; într-adevăr, sunt detalii mult mai puțin importante decât tehnologia de propulsie, dar, pe de altă parte, influențează mult experiența în conducerea mașinii
  • Nu cred că era greu ca, pe afișajul dintre ceasurile de bord, să apară și valoarea vitezei setate pe pilotul automat – câtă vreme acest lucru se întâmplă la activarea limitatorului, consider că e o omisiune impardonabilă a proiectanților
  • Sistemul de frânare ar trebui calibrat pentru a răspunde mai prompt în situațiile de urgență – când, din cauza masei mari a mașinii, impresia este că mașina se oprește mai greoi, iar cerebelul începe să se panicheze…
  • test mitsubishi outlander phev plug in hibrid - ecoprofit 511zgomotul cutiei CVT la viteze mari rămâne agasant: nu atât din cauza nivelului (de fapt, rareori ajunge să fie deranjant), cât mai mult din cauza totalei discrepanțe între creșterea vitezei mașinii și variația sunetului cutiei; în manevrele de depășire, lipsa unui sunet care să crească în intensitate direct proporțional cu viteza cam dă emoții: ”am sau nu viteza necesară să mă pot replia în timp util?!”
  • păcat că motorul pe benzină este depășit de situație în regim de autostradă, la viteze mari; mașina e clar submotorizată din cauza masei mari, la peste 120 km/h (când motorul termic devine motor de tracțiune), iar creșterea rapidă a consumului peste limita rezonabilului conduce la frustrări la drumurile lungi și foarte lungi
  • prețul mașinii este cam mare și e foarte greu de justificat doar prin prisma posibilității de a conduce mașina și în regim strict electric; comparațiile cu SUV-urile diesel sunt inerente, iar în această categorie limita este undeva la 35-40.000 de euro – Outlander PHEV este chiar și cu 10.000 de euro mai scump, în condițiile în care nu are nimic premium; este cumva paradoxal: tehnologia încearcă să vină cu argumente pragmatice, dar, ca să devii client al acestei mașini, cam trebuie să dai pragmatismul la o parte, rămânând suficient de obsedat de reducerea poluării pentru a plăti așa de mult…
  • deși e un SUV, zgomotele care se aud de sub podea (din zona unde este montată bateria, din câte mi-am dat seama) limitează pornirile ceva mai aventuriere; cu versiunea diesel nu am avut aproape deloc emoții pe porțiunile de macadam, dar în cazul lui Outlander PHEV m-am gândit foarte mult la electrolitul lichid din celulele bateriei, căruia nu cred că-i face bine agitația prea mare…; în plus, nu cred că ar vrea nimeni să vadă ce se întâmplă dacă vreun bolovan sau vreun buștean penetrează protecția de sub mașină a bateriei; cu alte cuvinte, Outlander PHEV rămâne mai mult un SUV de șosea, deși Outlanderul convențional mi-a demonstrat că e mai capabil decât multe alte SUV-uri în afara șoselelor
  • test mitsubishi outlander phev plug in hibrid - ecoprofit 512rezervorul mi se pare cam mic pentru o mașină de tipul ”all-rounder”, gândită și pentru drumuri lungi; nu e un mare neajuns, dar trebuie o planificare mai atentă a călătoriei dacă se ajunge prin zone mai puțin umblate, adică unde benzinăriile sunt cam rare
  • ”moaca” fără sare și piper a mașinii sunt sigur că i-a făcut pe mulți să nu ia în calcul acest model; din fericire, faceliftul va rezolva mai mult decât onorabil această problemă de aspect; care, mă rog, nu e neapărat o problemă dacă ești genul discret, însă momentan propulsia alternativă merită pusă în lumină și de un design atrăgător al mașinilor, nu?
  • dacă ar fi rămas și al treilea rând de scaune valabil, chiar că am fi vorbit de un SUV eco extrem de bine gândit; dar, asta este, trebuie acceptate și compromisuri de dragul tehnologiei neconvenționale

Concluziile finale despre Mitsubishi Outlander PHEV – pe ultima pagină

Back
Next
REVIEW OVERVIEW
Imagine și percepție public
7/10
Design exterior
7/10
Ambianță interioară
8/10
Caracter practic
9/10
Performanțe dinamice
8/10
Manevrabilitate și comportament
8/10
Consum și autonomie
8/10
Raport preț / utilitate
6/10
Raport preț / dotări
8/10
Raport preț / caracter eco
8/10
SHARE