Test de iarnă cu BMW i3s – cu „s” de la „surprize interesante”

test-bmw-i3s-iarna-autonomie-ecoprofit-101

Deja 100.000 de BMW-uri i3 produse și comercializate în întreaga lume? Credeți-mă, mi se pare aproape uluitor. Parcă mai ieri era toamna lui 2013, când am luat pentru întâia dată contactul cu total nonconformista mașină 100% electrică produsă de BMW, dar care n-ai spune că e BMW. „Cum să aibă succes așa ceva?!” era prima concluzie (eronată).

test-bmw-i3s-iarna-autonomie-ecoprofit-102Acum, la 5 ani distanță, evident că era cazul unui facelift pentru cea mai bine vândută mașină electrică „Made in Germany”. Dar upgrade-ul vine și cu o versiune mai dinamică, i3s. Totuși, materialul de față nu-și propune să vadă cât de performant este noul BMW i3s. Ci să demonstreze viabilitatea unei astfel de mașini electrice în condiții de utilizare apropiate de „worst case scenario”.

Sau, mai pe șleau: „merită să ai mașină electrică iarna?!”. Haideți să vedem!

Back
Next

Aspect și interior

În general, cine aude sintagma „facelift” se gândește în primul rând la modificări optice. În cazul lui i3 facelift, ele există, dar… nu e ușor să le observi din prima. De exemplu, faptul că proiectoarele de ceață sunt acum orizontale (nu rotunde, ca înainte) nu-ți sare în ochi, deoarece amalgamul original al pachetului a rămas la fel de ciudat ca acum 5 ani.

test-bmw-i3s-iarna-autonomie-ecoprofit-104Cel mai probabil, oamenii se vor întreba în continuare de ce are mașina asta roți așa de înguste, de ce nu arată ca un BMW veritabil și de ce s-a preferat soluția mai puțin practică pentru ușile spate. Cu alte cuvinte, i3-ul nu avea nevoie de facelift… ci doar de niște „sare și piper”, asigurate de posibilitatea de personalizare ceva mai generoasă.

E adevărat, versiunea BMW i3s reușește să aducă un plus interesant de agresivitate, datorită unor detalii atent studiate. Dar n-aș spune că arată sportiv, ci doar o idee mai „bad boy” decât un i3 normal. E greu să faci mai interesantă o mașină care deja arată mai mult decât interesant, nu-i așa, domnilor designeri BMW?!

test-bmw-i3s-iarna-autonomie-ecoprofit-103Nici interiorul nu vine cu schimbări majore. Nici măcar minore, dacă mă-ntrebați pe mine, deoarece imediat ce am intrat în noul BMW i3 facelift am avut un puternic „deja-vu” de la ultimul BMW i3 testat prin vara lui 2016 (cu un an și jumătate în urmă). Atrage cu adevărat atenția doar displayul central al sistemului iDrive, care are acum o diagonală de 10” (față de 8,8” înainte de facelift) și un meniu îmbunătățit.

În rest, același habitaclu dominat de materiale reciclabile, același butuc „Oltcit-like” din spatele volanului, același spațiu interior suficient de bun pentru nevoile de zi cu zi, aceeași ambianță generală care produce multe controverse în rândul fanilor BMW (de genul „ăsta nu e BMW adevărat, frate!”). Doar BMW i3s vin cu un mic detaliu: pe butonul de selectare a modurilor de condus apare acum și „Sport”.

Că doar „s”-ul din indicativ trebuia să vină de la ceva… după cum vom vedea   PE PAGINA URMĂTOARE  .

Back
Next
SHARE