Trei noutăți Renault în electromobilitate la început de 2018

Renault este un adevărat lider pe piața mașinilor electrice din Europa, iar acum mai face un pas pentru a-și întări această poziție: a inaugurat, în Suedia, primul showroom dedicat 100% vehiculelor electrice. Renault Electric Vehicle Experience Center este situat în Stockholm, în cadrul unuia dintre cele mai mari centru de shopping european, Täby Centrum.

În cadrul acestui showroom, vizitatorii se pot familiariza, și virtual, dar și fizic, cu informații despre avantajele electromobilității și mașinilor electrice, iar cei interesați își vor putea găsi soluția optimă pentru nevoile de mobilitate. Pe lângă expunerea vehiculelor și a soluțiilor de încărcare, noul showroom oferă și posibilitatea de a testa mașinile electrice Renault – lucrul care are cele mai mari șanse să-i convingă pe cei curioși că electromobilitatea este o soluție viabilă.

Veștile bune continuă cu noutățile privind cel mai vândut model electric din Europa – Renault ZOE (care a fost vedeta unui material inedit în vara lui 2017). Este vorba despre un nou motor electric, R110, o evoluție a actualei versiuni R90.

În primul rând, noul motor are aceleași dimensiuni ca și predecesorul său, însă este mai potent cu 12 kW (circa 16 CP), atingând o putere maximă de 80 kW (circa 109 CP). Cuplul motor a rămas la fel de bun, valoarea maximă de 225 Nm fiind obținută chiar de la plecare. Marele avantaj al puterii crescute se reflectă la drumurile lungi – de exemplu, repriza de la 80 la 120 km/h este acum mai rapidă cu aproape 2 secunde, suficient de grăitor pentru îmbunătățirea performanțelor.

renault-zoe-r110-80kw-ecoprofit-5

Totodată, noul motor R110 este primul motor electric Renault care este omologat conform noilor cicluri de măsurare WLTP (care, de la 1 septembrie 2018, vor înlocui complet NEDC). Chiar dacă WLTP presupune metodologii mai drastice (durată mai lungă a testelor, viteze mai mari, accelerații mai bruște), autonomia în condiții reale a modelului rămâne de circa 300 km, o valoare excelentă raportată la prețul mașinii – pe care îl vom afla, cel mai probabil, cu ocazia premierei mondiale de la Salonul Auto Geneva, din această primăvară.

Cel de-al treilea fapt care merită menționat este lansarea oficială pe piața vehiculelor utilitare a unuia dintre cele mai mari vanuri ale momentului, Renault Master Z.E, în combinație cu Renault EASY CONNECT for Fleet, un ecosistem de servicii de conectare dedicat firmelor și companiilor, care simplifică managementul de flotă și reduce costurile de utilizare.

Este un pas important, deoarece sectorul transportului de produse și mărfuri în mediul urban necesită o trecere cât mai rapidă de la propulsia diesel la electromobilitate, care asigură atât zero emisii în funcționare, cât și avantaje din punct de vedere al costurilor operaționale.

Așadar, „semne bune anul are” și sperăm că Renault nu se va opri aici cu surprizele ținând de electromobilitate. Mai ales că alianța Renault-Nissan-Mitsubishi are planuri foarte mari în viitorul apropiat de electrificare a gamei de automobile.

SHARE