BlueSummer, primul cabriolet electric pe care îl poți închiria din această vară

Bluesummer este noul model al companiei Bolloré, cunoscută pentru ideea de car-sharing pe care a reușit să o facă atât de populară în Franța. Începând din vara lui 2015, cei interesați au la dispoziție acest nou cabriolet (prima decapotabilă cu 4 locuri și propulsie electrică 100%), care propune caracteristici chiar interesante.

bluesummer bollore cabrio electric - ecoprofit 0

Grupul de firme Bolloré a lansat încă de la sfârșitul anului 2011 un program de car-sharing, în parteneriat cu Autolib’. Automobilul utilizat, Bluecar, era de concepție proprie, bazându-se pe tehnologia bateriilor litiu-metal-polimer dezvoltate de Bolloré. În ultimii 4 ani, serviciul Bluecarsharing s-a dovedit de succes în Franța și urmează să fie extins și în alte țări europene, ba chiar și peste ocean, în SUA.

bluesummer bollore cabrio electric - ecoprofit 1Iar acum să facem cunoștință cu cel de-al doilea model din gamă: noul și primul cabriolet 100% electric, BlueSummer. Față de Tesla Roadster (care rămâne prima decapotabilă de serie 100% electrică din lume), BlueSummer oferă 4 locuri și e lipsită de caracterul sportiv al roadsterului americanilor, deoarece viteza maximă este limitată la 110 km/h. În schimb, mizează pe un stil simpatic, panourile exterioare, realizate dintr-un polimer foarte ușor, amintind suficient de mult de celebrul Citroen Méhari.

bluesummer bollore cabrio electric - ecoprofit 2Garda la sol ușor înălțată și pneurile Michelin Latitude Cross îi conferă lui Bluesummer suficiente aptitudini pe drumeagurile neasfaltate și pe plaje. Gabaritul compact (lungime de 3,69 metri) asigură un portbagaj de 200 de litri, care poate fi extins până la 800 de litri prin rabatarea banchetei.

Poate că arcele din spate nu-i conferă lui Bluesummer o estetică prea reușită pentru un cabriolet, dar au un rol important privind siguranța, precum și ușurința de a monta acoperișul și geamurile laterale.

bluesummer bollore cabrio electric - ecoprofit 14Din punct de vedere tehnic, Bluesummer beneficiază de aceeași tehnologie ca și fratele Bluecar: un motor electric de 50 kW, destul de puternic dacă ne gândim că masa la gol nu e așa de mare, cifrându-se la 1.285 kg. Bateria lui Bluesummer cântărește 300 kg, este plasată în podea, iar tehnologia litiu-metal-polimer o face mai stabilă la variațiile de temperatură decât bateriile litiu-ion, cu electrolit lichid.

Bateria de 30 kWh lucrează la o tensiune nominală de 410 V și se evidențiază prin durata mare de funcționare: în condiții normale de utilizare, este promisă o durată de viață mai mare de 3.000 de cicluri de încărcare, deci nu ar necesita înlocuirea cel puțin 8 ani.

În plus, oferă o autonomie generoasă în regim urban, de 200 km, în timp ce pe traseele extraurbane, la viteze mai mari și cu mașina încărcată, autonomia scade până la 100 km. Pentru încărcare, este disponibil atât un cablu obișnuit pentru 220 V, cât și un wallbox pentru încărcare rapidă.

bluesummer bollore cabrio electric - ecoprofit 12În ce privește prețurile, BlueSummer… nu poate fi cumpărat de către persoanele fizice. După cum spuneam și la început, este o mașină concepută în primul rând pentru programele de car-sharing, dar este gândită și pentru firme – în special pentru lanțurile hoteliere care vor să le ofere turiștilor experiența unei mobilități inedite și ecologice. Primul astfel de exemplu a demarat chiar în luna iunie, în Franța, unde vizitatorii Domeniului des Etangs de Massignac au la dispoziție 8 vehicule Bluesummer pentru a vizita parcul natural privat de 1.000 de hectare.

bluesummer bollore cabrio electric - ecoprofit 9Interesant este faptul că Bolloré a semnat un parteneriat cu PSA Citroen-Peugeot, care se va ocupa de producția micului Bluesummer în uzina PSA de la Rennes. Începând din luna septembrie, zilnic vor fi asamblate 15 mașini Bluesummer, cadența anuală urmând a se cifra la 3.500 de unități. Nu sună impresionant, într-adevăr, însă trebuie menționat că grupul Bolloré are multe investiții și parteneriate în nordul Africii, unde în următorii ani se așteaptă un boom al turismului. Iar Bluesummer este foarte potrivit pentru plajele mediteraneene și Atlantice, nu-i așa?

Bluesummer mai are un rol important: prin utilizarea sa în zone unde temperaturile sunt, în general, foarte ridicate, compania Bolloré vrea să demonstreze și fiabilitatea tehnologiei bateriilor litiu-metal-polimer. Principial, după 20 de ani de cercetări și teste însumând 60 de milioane de kilometri, specialiștii Bolloré afirmă că bateria lui Bluesummer poate rezista chiar și 400.000 km în utilizare, având o densitate energetică de 5 ori mai mare decât a unei baterii litiu-ion obișnuite. Iar noile parteneriate cu Renault și PSA i-ar putea propulsa pe francezi în topul producătorilor de mașini electrice.