Concept-S, preview pentru facelift-ul SUV-ului plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV

Actuala generație Mitsubishi Outlander are multe atuuri, dar și un mare neajuns: designul mașinii e considerat prea banal față de al concurenților. Prin studiul Concept-S, pe care japonezii îl prezintă la Salonul Auto de la Paris, se pare că cei de la Mitsubishi vor să-și remedieze ”greșeala”. Începând chiar cu varianta hibridă plug-in, primul SUV de serie de acest fel de pe piață.

Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S - Ecoprofit 0

Cea de-a treia generație Mitsubishi Outlander a fost lansată de numai un an de zile, iar varianta hibridă plug-in Outlander PHEV a aterizat în Europa de-abia în acest an. Deci vorbim de un model foarte fresh – din păcate, aspectul excesiv de cuminte al mașiii fix termenul ”fresh” nu îl comunică, mai ales raportat la concurența foarte acerbă. Așa încât japonezii au decis că e cazul să remedieze situația, chiar cu ocazia Salonului Auto de la Paris din acest an.

Pentru că, din punct de vedere marketing, ar fi prea devreme să vorbim de un facelift, cei de la Mitsubishi afirmă că Outlander PHEV Concept-S e doar un studiu de stil, ba chiar se vorbește despre un pachet de design special conceput pentru varianta hibridă plug-in a acestui SUV. Adevărul este, însă, că japonezii ne pregătesc pentru noua imagine de marcă pe care o vor arbora viitoarele modele ale mărcii, iar nouă ne e destul de clar că faceliftul lui Outlander PHEV va arăta la fel în proporție de 90%.

Designul părții frontale inspiră multă forță și robustețe, precum și eleganță sau spirit high-tech. Am putea acuza și oarecare similitudini cu aspectul pe care îl aduce noul Passat (grila cu baghetele paralele sau forma paralelipipedică a farurilor). Însă un lucru e clar: față de actualul Outlander, studiul Concept-S scoate SUV-ul japonezilor din anonimat, fără discuție. De remarcat ornamentele cromate care delimitează grila și centrul spoilerului – aceleași ornamente se regăsesc și în partea din spate, completând tabloul dominat de stopurile cu forme clare, unite e o baghetă luminoasă.

Pentru continuitate, ideea acestor ornamente se regăsește și pe volanul redesenat, interiorul lui Concept-S fiind departajat de cel al unui Outlander normal la nivelul detaliilor, ornamentelor și materialelor folosite – de remarcat inserțiile din lemn care amintesc de cutiile lăcuite tradiționale japoneze, dar și tapițeria cu o suprafață tri-dimensională. Efectul general este organic, încercând să combine atât impresia de rafinament, cât și cea de ecologie. De fapt, ideea de mașină ”curată” e accentuată cel mai mult de vopseaua specială ”Platinum White”.

În rest, partea mecanică rămâne cea cunoscută: câte un motor electric pe fiecare punte (de 60 kW), un pachet de baterii litiu-ion care-i conferă mașinii o autonomie în regim strict electric de 50 km, precum și un motor pe benzină de 2,0 litri și 121 CP, cu rol de generator de curent electric, dar și de tracțiune (în funcționare hibridă).

Dacă elementele de design de pe Concept-S vor fi transpuse cât mai repede pe modelul de serie Outlander PHEV, japonezii se vor putea lăuda nu doar cu primul SUV hibrid plug-in de pe piață, ci și cu una dintre cele mai atractive mașini hibride plug-in la ora actuală. Cel mai probabil decizia va fi luată în funcție de feedback-ul publicului.