Energica Eva, al doilea model al firmei ”the Tesla of motorcycles”

Lumea motocicletelor electrice este foarte mică, dar foarte dinamică. E adevărat, au fost și insuccese (de exemplu compania Mission Electric și-a declarat falimentul anul acesta), dar asistăm și la planuri interesante de viitor (cum e proiectul 100% electric BMW eRR).

Acum, însă, vorbim despre o companie care se autointitulează ”the Tesla of motocycles”. Ok, acum că numele Tesla a atras atenția oricui, trebuie menționat că, de fapt, nu există nicio legătură între Tesla Motors și Energica Motor Company, aceasta din urmă fiind născută la Modena din pasiunea pentru peformanță a unor italieni și americani. Însă Energica se concentrează pe crearea de motociclete electrice de înaltă performanță, primul lor model, Energica Ego, fiind comercializat pentru 25.000 de euro (fără taxe).

Energica Eva are un motor electric de 70 kW, cu un cuplu maxim de 170 Nm (disponibil, evident, încă de la plecare). Atinge 200 km/h, are patru moduri de riding și patru pentru recuperarea energiei la frânare, iar autonomia maximă se cifrează la 200 km. Costă peste 20.000 de euro

Cu ocazia EICMA 2015, compania italiană lansează versiunea de serie a celui de-al doilea model de motocicletă electrică. Energica Eva este, de fapt, versiunea ”naked” (necarenată) a lui Ego, fiind prezentată de producător drept ”primul streetfighter 100% electric made in Italy”. Și ”unicul streetfighter electric din lume dotat cu încărcător fast-charge on-board”.

Energica Eva promite să fie mai accesibilă decât Energica Ego (dar prețul nu va coborî sub 20.000 de euro), având și un motor mai puțin potent: 70 kW față de 100 kW la Ego. Viteza maximă e limitată la 200 km/h, iar în modul ECO autonomia poate ajunge la 200 km. Mai multe detalii tehnice aflați direct de la producător.

Foarte important de menționat este că, odată cu Energica Eva, compania italiană are de gând să intre și pe burse. Ceea ce demonstrează că vorbim de niște planuri serioase de viitor. Un viitor în care aștept de la cât mai multe companii auto-moto să migreze dinspre propulsia convențională spre cea electrică.