Încă 8 noi modele Hyundai ix35 Fuel Cell, alimentate cu hidrogen, sunt livrate în Europa

Până când mașinile cu hidrogen le vor lua locul celor cu motoare convenționale sau chiar actualelor hibride și electrice, mai este. Totuși, deoarece propulsia cu pile de combustie pe bază de hidrogen este nu doar curată, ci și avantajoasă ca autonomie, unele companii sunt dispuse să cumpere mașini cu hidrogen, în ciuda unui preț deocamdată prohibitiv pentru marele public.

Din 2012, cei de la Hyundai au făcut un pas foarte important pentru lumea auto: producerea în serie a lui Hyundai ix35 Fuel Cell, care beneficiază de propulsie cu pilă de combustie pe bază de hidrogen. Vorbim de numai 1.000 de exemplare, ce-i drept, fiecare având un preț de-a dreptul exorbitant față de un ix35 de serie, așa încât clienții vizați nu sunt milionarii extravaganți, ci firme și companii care preferă să investească în asemenea vehicule din rațiuni de imagine și de popularizare a propulsiei cu hidrogen.

Hyundai și-a concentrat atenția asupra cercetării și dezvoltării tehnologiilor fuel cell încă din anul 1998, modelul ix35 devenind primul vehicul cu pilă de combustie pe bază de hidrogen produs în serie, în ianuarie 2013, coreenii luându-le-o înainte japonezilor de la Honda și Toyota sau germanilor de la Mercedes-Benz. E adevărat, anul trecut doar 18 exemplare au fost comercializate în trei dintre țările europene, în cadrul unui program-pilot de leasing denumit HyFive. Acum, însă, Hyundai a mai onorat 8 comenzi.

Hyundai ix35 Fuel Cell
Programul-pilot de leasing presupune un contract de 1.800 de euro pe lună, timp de 48 de luni, pentru un rulaj de 20.000 km/an.

Șase mașini au ajuns la Londra (printre clienți numărându-se Departamentul de Transport al Londrei, Air Product, Johnson Matthey sau ITM Power), trei dintre mașini fiind finanțate prin HyTEC (inițiativa europeană pentru promovarea vehiculelor cu hidrogen), în timp ce unitatea livrată către ITM reprezintă contribuția Hyundai în cadrul angajamentului asumat față de HyFIVE. Două mașini au ajuns la Rotterdam, fiind achiziționate de autoritatea olandeză care gestionează infrastructura rutieră, Rijkswaterstaat. De altfel, în Olanda va fi inaugurată și o nouă stație de alimentare cu hidrogen cu ocazia livrării celor două modele Hyundai ix35 Fuel Cell.

Comenzile în creștere pentru Hyundai ix35 Fuel Cell denotă importanța din ce în ce mai mare pe care o dobândesc vehiculele electrice în Europa. Considerăm că hidrogenul este combustibilul viitorului, oferind o autonomie ridicată și emisii zero. Utilizarea mașinilor ix35 Fuel Cell de catre organizații importante din regiune confirmă rolul hidrogenului de combustibil alternativ viabil pentru viitor.

(Allan Rushforth, Senior Vice President și COO Hyundai Motor Europe)

La începutul anului 2014, Hyundai anunța implicarea sa în proiectele HyFIVE și HyTEC, care fac parte din Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU), inițiativă ce are ca scop dezvoltarea infrastructurii destinate vehiculelor cu hidrogen în Europa. Rămâne de văzut dacă Parlamentul European va rămâne consecvent în susținerea acestui proiect, care presupune investiții uriașe în crearea unei infrastructuri cu stații de alimentare cu hidrogen, dar și în cercetarea unor metode mai eficiente de producere și stocare a hidrogenului pentru propulsia de tip fuel cell.