Mașina electrică ”low-cost” va avea baterii de… iPhone?!

Mașina electrică low-cost se pare că e noul obiectiv al următorului deceniu. Iar, mai nou, în această cursă a intrat un jucător neașteptat: compania taiwaneză Foxconn, care fabrică o bună parte din componentele smartphone-urilor iPhone. Care vor avea legătură cu viitoarea mașină electrică foarte accesibilă.

Masina electrica low-cost Foxconn - ecoprofit 0

În vara acestui an, oficialii companiei Foxconn declarau că doresc extinderea portofoliului de activități și în alte domenii, precum robotica, gadgeturile medicale sau mașinile electrice. Da, Foxconn vrea să construiască mașini electrice, deși acestea sunt niște produse ”ceva” mai complexe decât un iPhone, nu-i așa?

Ei bine, nu este o glumă, ba chiar există premise serioase dacă ne gândim, de pildă, la colaborarea pe care Foxconn o are cu nimeni alta decât cea mai mare companie de mașini electrice din lume, Tesla: tailandezii furnizează imensul touchscreen din Tesla Model S, la ora actuală cel mai mare display tactil din lumea auto. În plus, compania are deja multă experiență în domeniul tehnologiei bateriilor pentru telefoane, tehnologie pe care se bazează în crearea unei mașini electrice low-cost.

Masina electrica low-cost Foxconn - ecoprofit 1
Perfect viabil – tehnologia bateriilor din iPhone poate duce la aparitia masinii electrice low-cost

Foxconn colaborează deja în acest sens cu BAIC, unul dintre cele mai mari concerne auto din China, cu mari ambiții în construcția viitoarelor mașini electrice. Prin urmare, nu ar trebui să ne mire că Foxconn vrea să propună pe piață o mașină electrică având un preț maxim de 15.000 USD (adică vreo 11.000 de euro – cam cât un Logan dCi ediție specială ”LOGAN 10 ani”), o sumă care, la ora actuală, pare utopică din cauza costurilor ridicate ale bateriilor. Însă, dacă luăm în considerare că vorbim de o mașină electrică destinată pieței auto din China (unde guvernul are un program generos de bonusare pentru asemenea investiții), ideea nu mai pare de luat în râs.

Masina electrica low-cost Foxconn - ecoprofit 2
Logic, nu? Tot chinezii vor face mașinile electrice cele mai ieftine…

O asemenea mașină electrică de numai 15.000 de dolari nu e probabil să se concretizeze înainte de finalul acestui deceniu. Deocamdată, Foxconn a început un program de investiții masive – anul acesta s-a demarat construcția unei noi uzine în provincia chineză Shanxi, în care au fost băgați peste 800 de milioane de dolari, dar oficialii nu au clarificat încă dacă va fi o facilitate dedicată exclusiv dezvoltării mașinii electrice low-cost. Analiștii consideră că Foxconn e obligată de concurență să facă pasul spre noi domenii, deoarece în viitorul apropiat veniturile din colaborarea cu Apple (estimate la 50% din totaluri) sunt amenințate de noile parteneiate pe care le are în vedere gigantul american.

Este interesant cum, în foarte scurt timp, planurile mărețe ale europenilor și americanilor în ce privește mașinile electrice au fost depășite de cele ale Chinei. Probabil că marii producători auto vor demara în forță construcția de mașini electrice doar după ce tonul va fi dat, cu adevărat, de piața chineză. Care a demonstrat că e mai capabilă de a evolua rapid față de capitalismul occidental…