Nemții au creat mașina urbană electrică super-inteligentă: EO scc2

Departamentul de robotică de la Universitatea din Bremen vine cu o propunere căreia marii constructori auto ar trebui să-i acorde serios atenție: EO smart connecting car 2 este o mașinuță care își poate ajusta lungimea, se poate parca în lateral și se ”împrietenește” cu alte mașinuțe de același fel. V-am făcut curioși, nu-i așa?

eo smart connecting car universitatea bremen - ecoprofit 0

EO smart connecting car 2 este, evident, o evoluție a lui EO smart connecting car 1, apărut în 2011 și care s-a dovedit a fi o idee atât de bună, încât cei de la Universitatea din Bremen readuc în actualitate acest concept, dar într-o formă mai… prietenoasă pentru lumea actuală auto.

EO scc2 este un vehicul robotic modular și foarte flexibil, care, sincer vorbind, pare o propunere mult mai pertinentă decât cele ale unor constructori auto foarte cunoscuți (dar nu o să dau acum nume). Spun asta deoarece reușește să rezolve cu brio problemele ținând de lipsa de spațiu din orașele foarte aglomerate.

EO scc2 are o proprietate interesantă: își poate micșora lungimea de la 2,5 metri la 2 metri, partea din spate a cabinei pentru pasageri ridicându-se în timpul procesului de transformare. Nu doar atât, cele 4 roți motoare, fiecare având integrat câte un mic motor electric, pot vira independent, dar corelat, permițându-i vehiculului deplasarea în lateral sau rotirea pe loc. Video-ul următor este elocvent:

După cum spuneam, propulsia este electrică, iar acest lucru nu mai are cum să fie o surpriză. Un lucru important, însă, este faptul că EO scc2 e gândit și pentru conducere autonomă… socială. Nu e neapărat un concept nou, dar e pentru prima dată când îl vedem aplicat atât de pragmatic.

Vehiculul are un sistem de prindere foarte interesant, care îi permite atât atașarea de alte vehicule de același fel (de exemplu, pentru rularea împreună pe autostradă), cât și atașarea unor diverse module, de la sisteme range-extender până la cabine pentru alți pasageri. Posiblitățile sunt multiple datorită conceptului modular, după cum se poate vedea în acest video (unde este făcută o simulare pe prima variantă a lui EO):

EO (care în latină înseamnă ”eu merg”) este un proiect sprijinit financiar de Ministerul Federal al Transporturilor din Germania, echipa de studenți și profesori in cadrul departamentului de Robotică de la Universitatea din Bremen fiind răspunzătoare pentru tot ceea ce înseamnă hardware și software.

Ce ziceți, are șanse EO smart connecting car să ajungă în producție de serie și să devină parte integrantă a traficului de zi cu zi?