Nu mașinile electrice sunt amenințate de petrolul ieftin. Ci Big Oil și OPEC

Circa două treimi din petrolul extras pe plan mondial este consumat de sectorul transporturilor. Unde, însă, e nevoie de o reducere drastică a poluării, deci de renunțarea cât mai rapidă la motoarele cu ardere internă. Lucru care afecteză în mod direct afacerile Big Oil. Dacă și cum putem renunța la dependența de petrol, vedem în această analiză.

Back
Next

Cât de mare este poluarea din sectorul transporturilor

Petrolul este, la ora actuală, cel mai utilizat combustibil fosil de către omenire. În mare, se estimează că, în ultimii 150 de ani, a fost consumată până acum o cantitate de aproape 150 de miliarde de tone. Marea majoritate în sectorul transporturilor, considerat a doua cea mai mare sursă de poluare după cel al energiei.

opec-petrol-poluare---ecoprofit-7
În 2012, în SUA peste 80% din poluarea produsă de sectorul transporturilor era atribuită autovehiculelor (autoturisme – 59%, camioane și tiruri – 22%, autobuze – 1%)

O estimare cât de cât exactă a cantității de emisii de gaze cu efect de seră rezultate din transporturi e imposibil de făcut pe plan global. Dar, ca exemplu, o treime din poluarea totală din SUA e cauzată de transporturi, iar autovehiculele rutiere emit peste 25% din toate gazele cu efect de seră din SUA.

Actualmente, fiecare litru de carburant ars într-un motor duce, în medie, la eliminarea a cel puțin 2 kg de gaze nocive în atmosferă. Un studiu al GFEI, estimează că, în 2010, consumul mediu global se cifra la circa 7,2 litri/100 km pentru un autovehicul. Cum deja pe mapamond circulă mai mult de 1 miliard de autovehicule, un calcul rapid ne arată că acestea emit minimum 150.000 tone/km de diverși poluanți.

Considerând un rulaj mediu global de 20.000 km/an, rezultă că, anual, toate autovehiculele din lume se fac responsabile de cel puțin 3 miliarde de tone de emisii poluante. În teorie, pentru că, în practică, am văzut ce discrepanțe sunt între consumul oficial și cel teoretic sau cum scandalul ”Dieselgate” ne-a demonstrat că mașinile poluează, de fapt, mai mult în realitate.

Ce ne așteaptă în viitor, vedem pe pagina următoare

Back
Next