Peugeot 207 Rally-e – mașina electrică de curse, testată de Stohl Racing

În 2015, fanii mașinilor electrice, dar și detractorii acestora, vor avea ocazia să urmărească prima mașină electrică de curse care va alerga oficial în cadrul clasei S2000 din WRC. Este vorba despre un Peugeot 207, modificat de echipa Stohl Racing și care are niște specificații extrem de interesante.

Peugeot 207 Rally-e Stohl Racing WRC - Ecoprofit 1

În 2005, Mitsubishi încerca să revoluționeze lumea raliurilor prin testarea unui model Lancer EVO cu propulsie electrică – mașina beneficia de motoare electrice în toate cele patru roți și a fost folosită în cadrul unei etape de raliu din Japonia. Din păcate, rezultatele nu au fost pe măsura așteptărilor, iar japonezii nu au mai continuat proiectul.

În ultimii 10 ani au mai fost diverse abordări ale lumii raliurilor de către entuziaști ai mașinilor electrice, dar se pare că 2015 va trezi cu adevărat interesul. Și asta deoarece echipa Stohl Racing, a pilotului WRC Manfred Stohl, a prezentat la Essen Motorshow un model foarte interesant: Peugeot 207 Rally-e. Care a fost omologat pentru participarea în clasa S2000 din campionatul WRC, prima cursă urmând a fi cea din Austria.

Peugeot 207 Rally-e Stohl Racing WRC - Ecoprofit 2
540 CP, 880 Nm disponibil de la pornire și 3,0 secunde până la 100 km/h. E clar, Peugeot 207 Rally-e amenință orice vedetă pe patru roți din WRC

Specificațiile acestui Peugeot 207 Rally-e preparat de Stohl Racing sunt impresionante. Mașina beneficiază de câte un motor electric pe fiecare axă, puterea maximă a acestora ajungând la 400 kW (circa 540 CP), în timp ce valoarea maximă a cuplului atinge 880 Nm. Cum, în cazul unui motor electric, cuplul motor e disponibil chiar de la plecare, 207 Rally-e promite performanțe excelente, în ciuda masei de 1,5 tone. Ca exemplu, demarajul 0-100 km/h se realizează în numai 3,0 secunde, iar viteza maximă ajunge la 180 km/h. Dar marele avantaj al mașinii se va contoriza la capitolul reprize, mai ales că motoarele funcționează la unison, deci vorbim de o mașină de curse cu un sistem de tracțiune integrală foarte eficient.

Stohl Racing anunță pentru Peugeot 207 Rally-e o autonomie medie de 30 km, suficientă pentru parcurgerea probelor speciale și întoarcerea la bază pentru schimbarea bateriei. Exact, schimbarea pur și simplu a bateriei, care e montată între șofer și pasager într-un loc special gândit. În doar 5 minute, grație unui sistem  de tip ”swap”, 207 Rally-e primește o nouă baterie și e pregătit pentru o nouă etapă, în timp ce bateria folosită este pusă la încărcat.

Peugeot 207 Rally-e Stohl Racing WRC - Ecoprofit 4
Acest stand mobil îi asigură lui Peugeot 207 Rally-e schimbul rapid al bateriei, în doar 5 minute.

Dacă experimentul celor de la Stohl Racing va avea succes, s-ar putea să vedem o implicare și din partea marilor producători auto și de baterii pe viitor. Și asta deoarece campionatul WRC este un teren de teste extraordinar pentru tehnologia propulsiei electrice pe care o utilizează Peugeot 207 Rally-e. Și, cine știe, poate după lansarea la apă a campionatului Formula E, în următorii ani vom asista și la un campionat WRC E.