Prima motocicletă electrică touring este STORM Pulse: 380 km autonomie

motocicleta electrica storm - ecoprofit 0

Până când producătorii consacrați de motociclete vor decide să parieze pe propulsia electrică, iată că un grup de studenți de la Universitatea Tehnică din Eindhoven fac un pas foarte ambițios: STORM Pulse. Care poate fi considerată prima motocicletă touring cu propulsie 100% electrică.

”Cum, niște studenți au făcut așa ceva?”. Da, dar nu ar trebui să ne mire, deoarece e vorba de aceeași universitate din care fac parte și cei care au realizat Stella Lux, mașina solară de curse, cu autonomie de 1.000 km și care poate acomoda 4 persoane. De altfel, și STORM Pulse urmează să facă obiectul unei curse inedite: turul lumii în 80 de zile, care se va desfășura în 2016 sub titulatura ”STORM World Tour”.

motocicleta electrica storm - ecoprofit 1
STORM Pulse este doar un prototip realizat de niște studenți, deci nu-și au rostul întrebările ”cât costă și când apare pe piață”…

Pentru a îndeplini acest obiectiv, motocicleta a fost dotată cu un sistem inedit de baterii litiu-ion: acestea sunt formate din 24 de ”cartușe” individuale, care pot fi schimbate rapid cu altele încărcate (sistem de tipul ”batteries swap”). În rest, însă, pot fi încărcate de la o priză normală în 8 ore ori de la o stație de încărcare rapidă în 38 de minute (până la 80%).

Și mai interesant este că se poate varia capacitatea totală a pachetului de baterii, prin eliminarea unui număr de cartușe. Dacă se dorește o autonomie maximă, în regim touring, cele 24 de ”cartușe” oferă o putere maximă de 28,5 kWh, suficientă pentru o autonomie maximă teoretică de 380 km. Adică aproape de nivelul unei Tesla Model S…

Dacă, însă, se dorește o utilizare în regim sportiv, se pot elimina jumătate din cartușe: autonomia va fi mai mică, dar și masa va scădea cu aproape 100 kg, așa încât STORM Pulse va deveni mai agilă și mai dinamică. Oricum, performanțele anunțate sunt foarte bune pentru o motocicletă touring: 5 secunde pentru demarajul 0-100 km/h și o viteză maximă de 160 km/h.

motocicleta electrica storm - ecoprofit 2
Idee inedită: pentru a economisi timpul, bateriile-”cartușe” pot fi schimbate cu unele încărcate. Sau pot fi eliminate o parte, pentru a scădea masa și a-i conferi lui STORM Pulse un comportament sportiv

Motorul acestei motociclete este de origine Emrax și oferă o putere maximă de 70 kW (cea nominală fiind de 35 kW). Celor care consideră că mai puțin de 100 CP sunt puțini pentru un ”animal” de peste 300 kg le amintesc marele avantaj al motorului electric: cuplul maxim disponibil încă de la plecare. Care are valoarea maximă de 240 Nm, adică este arhisuficient.

Totuși, de ce au construit studenții de la TUe această motocicletă electrică touring? Ei bine, se intenționează participarea la competiția ”80 Day Race”, un eveniment care se va desfășura în 2017 și care este dedicat vehiculelor cu propulsie electrică, acestea urmând a parcurge un traseu de circa 40.000 km în 80 de zile. Testul premergător pentru această competiție va fi, după cum spuneam mai devreme, propria cursă de 80 de zile, ”STORM World Tour”.

Ok, și acum să vedem niște pariuri: când vedem prima motocicletă touring electrică BMW, Harley Davidson sau Honda?