Un nou pas pentru promovarea electromobilității în România: „e-Mobility Weeks” București 2016

e-mobility-week-ecoprofit-101

Toamna anului 2016 a presupus demararea unui proiect important de promovare a electromobilității în România: campania „e-Mobility Weeks”, derulată de Idea Events în parteneriat cu ONG-ul Together for a Better Tomorrow și Asociația Română pentru Mobilitate Sustenabilă, partenerul principal al campaniei fiind Kaufland, în timp ce subsemnatul, ca reprezentant al Ecoprofit.ro, am acceptat rolul de prezentator-moderator al dezbaterilor.

e-mobility-week-ecoprofit-102Seriile de dezbateri din cadrul „e-Mobility Weeks” s-au desfășurat atât în cadrul unor școli cu reputație (International British School of Bucharest, Lauder-Reut Educational Complex), cât și în unele dintre cele mai mari parcuri de birouri din București (West Gate Business District, Green Gate Official Building și Upground Globalworth).

Atât copiii, cât și adulții au aflat informații legate de situația globală îngrijorătoare în care se află omenirea din cauza emisiilor de gaze nocive, poluarea produsă de activitatea industrială și de transporturi cauzând schimbările climatice. În acest context, ascultătorii au înțeles mai bine avantajele propulsiei electrice, cum funcționează mașinile electrice și care sunt beneficiile adoptării noilor tehnologii pentru a combate poluarea.

e-mobility-week-ecoprofit-103Grație companiilor participante la „e-Mobility Weeks”, cei prezenți la aceste dezbateri au avut ocazia de a viziona (iar adulții interesați chiar să testeze) câteva dintre cele mai cunoscute modele de mașini electrice (cum ar fi Tesla Model S, Nissan Leaf, VW e-Golf sau BMW i3), alături de care au fost prezentate și câteva dintre soluțiile de stații de încărcare. În plus, specialiștii Academiei Titi Aur au subliniat importanța unui stil preventiv de condus, care contribuie și la reducerea poluării și emisiilor nocive, iar restaurantul Q’s Inn a asigurat gustări delicioase pentru cei prezenți, realizate din produse ecologice și care conferă echilibru sănătății.

e-mobility-week-ecoprofit-104Fiecărei locații care s-a alăturat campaniei „e-Mobility Weeks” i s-a decernat, din partea organizatorilor, titlul de ”Ambasador al mobilității electrice”, în semn de recunoaștere a implicării acestora în derularea cu succes a campaniei.

De altfel, elevii și profesorii de la Lauder-Reut s-au arătat entuziasmați de aceste discuții, iar reprezentanții West Gate Business District și Upground Globalworth au anunțat în cadrul întâlnirilor planuri pentru montarea de stații de încărcare, ba chiar și intenția de a achiziționa mașini electrice – lucruri care demonstrează oportunitatea campaniei „e-Mobility Weeks”.

Echipa de specialiști care a participat la ediția din 2016 a campaniei „e-Mobility Weeks”:

Campania va continua în anul 2017, la nivel național, sub titulatura „Caravana e-Mobility” și va reuni şi alte instituţii implicate în transportul urban, naval sau feroviar.

Așa cum accentuez în cele mai multe materiale de pe Ecoprofit.ro, este clară necesitatea promovării unui stil de viață sustenabil, prin alegerea unor modalități alternative de transport, care reduc emisiile de gaze poluante și protejează mediul înconjurător. Drept pentru care mă bucur că am ocazia de a face parte din această campanie.

 

Despre organizatori şi parteneri

Idea Events, divizia de evenimente a Private Luxury Group, organizează evenimente de interes public care vizează subiecte de maximă importanţă, sustenabilitatea fiind unul dintre ele. Idea Events a organizat pe parcursul anului 2016 o întreagă serie de evenimente dedicate dezvoltării durabile, sub toate aspectele sale: transport ecologic, raportarea non-financiară sau clădiri sustenabile/verzi/inteligente, schimbările climatice şi reducerea noxelor.

TfaBT – Together for a Better Tomorrow – ONG care are ca scop organizarea de acţiuni şi proiecte menite să sprijine dezvoltarea durabilă şi să încurajeze un stil de viaţă sustenabil

ARMS – Asociaţia Română pentru Mobilitate Sustenabilă îşi propune să integreze într-o direcţie strategică comuna toate iniţiativele  care duc la îndeplinirea obiectivelor de mobilitate sustenabilă asumate de ţara noastra împreună cu comunitatea globală în cadrul Paris Climate Agreement. Primii membri ARMS sunt Renovatio, E-Mobility și Badsi.

Kaufland România – primul retailer din România care a achiziționat o flotă de 18 mașini electrice și a lansat, în parteneriat cu Renovatio, prima rețea națională de stații de încărare pentru mașini electrice și plug-in hibride. Grija pentru un mediu curat şi susținerea proiectelor de dezvoltare durabilă constituie preocupări aflate pe lista priorităţilor companiei Kaufland România.

ATA – Academia Titi Aur susține cursuri de conducere defensivă și sprijină ideea condusului eficient și economic, componente esențiale ale unui transport sustenabil.

Q’s Inn –  promotor al unei alimentații sănătoase și al unui stil de viață echilibrat.