În așteptarea lui smart ForTwo electric, iată o electrică… de buzunar ”Made in China”: Zhi Dou D2 EV

Aglomerația sufocantă și poluarea excesivă din metropolele chinezești îi face pe producătorii auto locali să vină cu propuneri de mașini electrice mai degrabă potrivite în caricaturi decât pe șosele... Dar măcar prețurile sunt dezarmant de accesibil, cum e și cazul acestui Zhi Dou D2 EV.

”Fauna” vehiculelor electrice este mult mai variată decât vă închipuiți, iar China este o adevărată ”junglă” a constructorilor auto, care se întrec în a propune mașini electrice ieftine și cât mai potrivite pentru orașele aglomerate.

Una dintre cele mai recente propuneri este Zhi Dou D2 EV, o mașină parcă desprinsă din desenele animate. Dar care, în ciuda dimensiunilor liliputane (doar 2,7 metri lungim), are un preț de 158.800 yuan (aproape 23.000 de euro). Ceea ce numai ieftin nu este. Asta până când scădem bonusurile guvernamentale, extrem de generoase, rezultatul fiind mai mult decât surprinzător: Zhi Dou D2 EV poate fi cumpărat în China pentru numai 49.800 yuan (puțin peste 7.000 de euro, adică la nivelul celui mai ieftin Sandero la noi!).

zhi dou d2 ev2 masini electrice china - ecoprofit 1Și asta nu este tot: în acești bani, mașinuța electrică propune și o dotare foarte generoasă. Pe lângă displayul central tactil de mari dimensiuni, se oferă climatizare automată și un sistem de asistență ADAS complet. Acesta include sistem de avertizare la depășirea involuntară a benzii, sistem de avertizare anti-coliziune sau cameră de supraveghere a nivelului de oboseală a șoferului. Dotări ultimul răcnet, nu-i așa?

zhi dou d2 ev2 masini electrice china - ecoprofit 2Din punct de vedere tehnic, Zhi Dou D2 EV nu lasă pe nimeni cu gura căscată: motorul său electric dezvoltă doar 17 kW (circa 24 CP) și un cuplu de 82 Nm. Ceea ce înseamnă o viteză maximă de 88 km/h, nicidecum un avantaj pentru autostradă – pentru că Zhi Dou D2 EV, fiind o mașină nepoluantă, are dreptul să circule pe autostrăzile din China.

Bateriile litiu-ion de 15,1 kWh asigură o autonomie maximă teoretică de 180 km, dar, în realitate, utilizatorii ar trebui să se aștepte mai degrabă la 120 km. Încărcarea nu este nici ea surprinzătoare, durând circa 6-7 ore de la o priză de 220V. Valori pur și simplu normale pentru o mașină de mici dimensiuni, gândită pentru oraș.

De remarcat, totuși, că sintagma de ”mașină electrică ieftină” nu ar fi posibilă fără programul guvernamental ambițios al chinezilor, care presupune subvenții de peste 60% pentru această mașină electrică! Deci nu ar trebui să ne facem griji pentru o eventuală ”invazie” în Europa a mașinilor chinezești electrice. Totuși, poate ar trebui ca guvernele să facă mai mult pentru subvenționarea propulsiei electrice. Indiferent de forma pe care aceasta o are.

  • Valentin

    as fi tentat sa o cumpar daca ar ajunge aici pe banii astia. adica 7-10000 de euro suna tentant.

    • Nu are cum sa fie asa de ieftina in Europa, daca pretul de pornire (fara subventii!) este de peste 20.000 de euro in China…