Sondaj Ford: 90% dintre cei care și-au luat mașină electrică nu vor mai cumpăra mașini convenționale în viitor

În cadrul unui sondaj realizat în SUA de către Ford și compania specializată PlugInsights, proprietarii de mașini electrice și hibride plug-in s-au arătat extraordinar de mulțumiți de mașinile lor. Ce înseamnă acest lucru, vedem în continuare.

ford sondaj masini electrice hibrid plug-in - ecoprofit 0

Ford și PlugInsights, platformă specializată în sondaje de opinie în rândul proprietarilor de mașini electrice, au realizat un studiu pe un număr de 10.000 de participanți, deținători de mașini electrice și hibride plug-in. Iar rezultatele acestui studiu arată foarte clar cât de mult se atașează oamenii de mașinile cu propulsie electrică.

ford sondaj masini electrice hibrid plug-in - ecoprofit 1Așadar, 92% dintre proprietarii de mașini 100% electrice (cum este Ford Focus Electric) au declarat că următoarea lor mașină va fi tot una electrică. Cel mai important motiv nu a ținut de costul redus de utilizare, de lipsa poluării sau de confortul în conducere.

Dimpotrivă, principalul avantaj apreciat de cei intervievați a fost ”instant power” (”puterea instatanee”). Adică tot performanțele mașinii contează mai mult în ochii utilizatorilor – normal, dacă ne gândim că, până la urmă, clientul de mașină electrică are posibilități financiare peste medie, deci și pretenții.

ford sondaj masini electrice hibrid plug-in - ecoprofit 2În ce-i privește pe deținătorii unei mașini hibride plug-in (cum este Ford C-Max Energi), procentul celor care și-ar lua tot o mașină cu sistem de propulsie similar a fost ușor mai mare, de 94%. Însă, curios, mulți dintre aceștia au declarat că următoarea mașină nu va mai fi plug-in hibrid, ci 100% electrică.

Aproape 90% dintre repondenți au declarat că mai dețin o mașină în familie, în majoritatea covârșitoare a cazurilor fiind vorba de una convențională, utilizată la drumuri mai lungi, datorită autonomiei mai mari și a posibilităților mai facile de alimentare.

Însă, din nou, tendința manifestată de repondenți a fost de a înlocui și această mașină convențională cu una electrică, mai ales pe fondul îmbunătățirii autonomiei (cum va fi cazul lui Tesla Model III, de pildă). Tendință manifestată în principal în rândul celor care deja dețin o mașină hibridă plug-in – care, evident, ar urma să devină mașina secundară în familie…

O altă concluzie interesantă ține de motivele deciziei pentru care unii au optat pentru o mașină electrică, iar alții pentru o mașină hibridă plug-in. Și care explică și de ce niciun client de mașină electrică nu a luat în considerare trecerea la o mașină hibridă plug-in (în ciuda autonomiei mai bune pe care tehnologia plug-in hibridă o prezintă ca principal avantaj).

ford sondaj masini electrice hibrid plug-in - ecoprofit 3Clienții de mașini 100% electrice sunt mult mai în temă în ce privește schimbările climatice și consideră că deținerea unei mașini electrice face pur și simplu parte dintr-un stil de viață care să însemne un impact cât mai redus asupra mediului.

Pe de altă parte, cei mai mulți clienți de mașini hibride plug-in au luat decizia de achiziție în primul rând din rațiuni financiare, datorită economiilor care pot fi făcute față de mașinile cu motoare convenționale. Grija pentru mediu a fost, însă, un motiv mult mai puțin important.

De reținut, totuși, că acest studiu remarcă un trend interesant: proprietarii de mașini hibride plug-in devin mai conștienți de efectele și riscurile poluării. Pe de altă parte, realizează că temerile privind autonomia redusă a mașinilor electrice nu sunt, de fapt, pe deplin justificate. Și astfel se remarcă tendința acestora de a renunța la mașinile hibride plug-in în favoarea unora 100% electrice.

ford sondaj masini electrice hibrid plug-in - ecoprofit 4Un alt factor interesant este că 83% dintre proprietarii de mașini 100% electrice au declarat că, în momentul achiziției mașinii, aveau deja instalate și sisteme fotovoltaice rezidențiale sau și-au montat în aceeași perioadă astfel de sisteme. Din nou, dovada unei implicări active în ideea de a reduce poluarea, chiar dacă acest lucru înseamnă costuri deloc de neglijat.

După cum remarca Stephanie Janczak, Manager Ford pentru infrastructura și tehnologia vehiculelor electrice, rezultatele studiului nu sunt neapărat spectaculoase, cifrele pur și simplu confirmând studiile companiilor auto care pariază pe propulsia electrică. Pe de altă parte, însă, pasiunea repondenților, în special a proprietarilor de mașini electrice, arată un lucru pe care cifrele nu îl pot exprima: oamenii sunt din ce în ce mai conștienți de efectele poluării și mult mai dispuși să adopte soluții non-poluante. Un lucru care ar merita sprijinit cât mai mult de autorități.