Taxiuri chinezești cu propulsie electrică și autonomie de 400 km. Merită?

Producătorul chinez BYD are ambiții foarte mari, anunțând că, din 2016, modelul său BYD e6 va beneficia de o baterie mai mare, care va duce la creșterea autonomiei maxime de la 300 la 400 km. La nivelul celui mai ieftin model Tesla Model S, dar la jumătate de preț.

byd e6 400 km autonomie - ecoprofit 1

Chinezii de la BYD sunt foarte ambițioși în ce privește propulsia electrică, iar modelul lor favorit, monovolumul BYD e6, urmează să devină mai interesant de la anul. Da, vorbim de același model BYD e6 care a fost preferat ca taxi de autoritățile de la Bruxelles, capitala UE, în detrimentul unor modele ale producătorilor europeni…

byd e6 400 km autonomie - ecoprofit 3
Din 2016, BYD e6 va avea 400 km autonomie

Dacă acum BYD e6 oferă o autonomie maximă de 300 km, datorită unei baterii de 60 kWh, din 2016 mașina va primi o baterie mai mare, de 82 kWh, care-i va asigura o autonomie maximă de 400 km. Noua baterie are o densitate energetică mai bună (117 Wh/kg), dar și o masă mai mare cu 100 kg – însă masa totală a mașinii va crește cu doar 40 kg (de la 2.380 la 2.420 kg), datorită optimizărilor aduse de inginerii chinezi.

Mult mai important este că prețul de bază al noii versiuni va rămâne același, în ciuda îmbunătățirii performanțelor: 300.000 yuan (aproximativ 48.000 USD), preț din care se vor scădea bonusurile guvernamentale oferite de fiecare țară mașinilor electrice. Prin comparație, cea mai ieftină versiune Tesla Model S pornește de la 75.000 USD, oferind o autonomie maximă teoretică de 240 mile (circa 390 km).

byd e6 400 km autonomie - ecoprofit 4Este adevărat, Tesla Model S este un model premium, este mult mai cunoscut și s-a vândut până acum în aproape 30.000 de exemplare. În contrapartidă, BYD e6 de-abia a depășit cota de 5.000 de exemplare vândute din 2011 până acum, propunând un stil mult mai pragmatic, de monovolum. Însă acest lucru, împreună cu prețul la jumătate din cel al berlinei electrice americane, ar putea deveni un avantaj interesant pentru firmele de taxi, de exemplu.

Mai trebuie menționat că BYD nu e o companie auto chinezească oarecare: unul dintre principalii investitori este cunoscutul miliardar american Warren Buffett. În plus, BYD este unul dintre primii constructori care oferă deja autobuze electrice de serie, iar printre planurile viitorului imediat se numără și construcția unei fabrici de baterii care să rivalizeze cu Gigafactory construită de Elon Musk, fondatorul Tesla Motors.

Probabil cel mai important lucru de reținut este faptul că noua versiune BYD e6 va propune o autonomie mai bună în condițiile păstrării prețului de acum. Este o dovadă foarte bună a evoluției galopante a tehnologiei bateriilor și a scăderii prețurilor în acest domeniu. Practic, asigurarea unei autonomii cel puțin rezonabile a mașinilor electrice nu mai este decât o chestiune de timp (foarte puțin), rămânând de surmontat o altă ”buturugă” (mare în acest moment): timpul de încărcare.