”Baby” Tesla Model III va avea 400 km autonomie, 30.000 euro preț de pornire și o versiune crossover

Producătorii consacrați de automobile premium nu par să acorde prea mare atenție companiei Tesla Motors. Care în cel mult doi ani va lansa pe piață cea mai abordabilă familie de mașini electrice Tesla: Model III. Ce surprize le pregătește Tesla Model III lui Audi A4, BMW Seria 3 și Mercedes-Benz C-Class, aflați în continuare.

tesla model iii info - ecoprofit 0

În primul rând, nu știm cum va arăta Tesla Model III. Nicio imagine spion, nicio informație ”scăpată” printre degete în presă de vreo sursă anonimă din cadrul companiei, nimic. Doar potențiale schițe și intuiția jurnalistică a multora, care estimează că Tesla Model III va urma direcția de design a fratelui mai mare Tesla Model S.

Ceea ce e ok, deoarece aceeași strategie, de păstrare a imaginii de marcă, o au și cei trei grei germani Audi, BMW și Mercedes-Benz. De ce am adus în discuție aceste branduri premium? Deoarece Tesla Model III urmează să concureze în mod direct cele mai populare modele ale acestor constructori germani: Audi A4/A5, BMW Seria 3/4 și Mercedes-Benz C-Class.

tesla model iii info - ecoprofit 1
Tesla Model III va fi o berlină premium de clasă medie, la fel ca și Audi A4/A5, BMW Seria 3/4 și Mercedes-Benz C-Class

 

Atâta doar că Tesla Model III nu va consuma nici benzină, nici diesel, deoarece va avea propulsie complet electrică, la fel ca Tesla Model S. Asta în timp ce rivalii germani se bazează în principal pe motoare pe benzină și diesel, fiecare având în gamă și câte un model ceva mai eco, cu propulsie hibridă sau hibridă plug-in.

tesla model iii info - ecoprofit 2Așa cum nu se știu detalii despre cum va arăta Tesla Model III, la fel nu știm nici date privind performanțele dinamice sau valorile pe care le oferă grupul motopropulsor. Avem, însă, idee cam la cât se va cifra autonomia maximă teoretică a noului model: 250 de mile conform ciclului american EPA, sau circa 200 mile în condiții reale.

Pe înțelesul europenilor, autonomia teoretică maximă se va cifra la 400 km, iar în regim uzual de funcționare ar trebui să depășească fără probleme 300 km. Pare puțin în comparație cu un BMW 316d, care anunță un consum mediu teoretic de 3,9 litri/100 km, iar rezervorul de 57 de litri îi conferă bavarezului o autonomie teoretică maximă cu 1.000 km mai mare decât a lui Tesla Model III.

tesla model iii info - ecoprofit 3Însă pentru utilizarea obișnuită de zi cu zi, chiar și pentru navetele nu tocmai scurte, 300 km sunt arhisuficienți pentru 90% dintre utilizatori în 99% din timp. Și să nu uităm că Tesla Model III va avea zero emisii poluante în funcționare, în timp ce un BMW 316d emite, în teorie, 102 g/km de CO2 (ceea ce, în 100 km, înseamnă 1 kg de CO2, plus alte particule poluante). Chiar și dacă vorbim de drumuri mai lungi, acestea vor fi posibile datorită rețelei de încărcătoare de mare putere Supechargers, care asigură încărcarea bateriei pentru circa 150-200 km în numai 20 de minute.

O altă informație importantă ținând de Tesla Model III se referă la preț: 35.000 USD este prețul de bază vehiculat în SUA. Sub jumătate din prețul celui mai ieftin Tesla Model S și cu vreo 2.000 USD mai scump decât cel mai ieftin BMW Seria 3, versiunea 320i (dar cei 2.000 USD se amortizează rapid din cauza benzinei și a întreținerii…).

tesla model iii info - ecoprofit 4
În SUA, prețul de bază al lui Tesla Model III este estimat la 35.000 USD (Imagine: AutoExpress)

În Europa este de așteptat ca prețul de bază al lui Tesla Model III să pornească de la 32-33.000 de euro, adică un nivel similar cu ceea ce propun în Germania rivalii Audi A4 (de la 33.150 euro), BMW Seria 3 (de la 30.200 euro) sau Mercedes-Benz C-Class (de la 31.680 euro). Asta în condițiile în care versiunile hibride sau plug-in hibride ale rivalilor germani depășesc 40.000 de euro, oferind o autonomie electrică de cel puțin zece ori mai mică decât Tesla Model III.

tesla model iii info - ecoprofit 5Și nu am terminat: conform directorului tehnic al Tesla Motors, J. B. Straubel, Tesla Model III va fi derivat și într-o variantă crossover. Ba este foarte posibil ca în următorii ani să apară și o versiune mai spațioasă, în stil break, precum și una decapotabilă. Cu alte cuvinte, Tesla Motor III deschide perspective mult mai largi pentru compania americană, care are ca obiectiv atingerea unei producții de 500.000 de mașini în 2020.

tesla model iii info - ecoprofit 6Revenind la crossover-ul bazat pe Tesla Model III, acesta va beneficia de aceeași idee a două motoare electrice, precum Tesla Model X, dar prețul va fi la jumătate din al fratelui mai mare, fiind estimat la circa 40.000 USD în SUA. Mai practic și având capacități de trecere ceva mai bune decât berlina Model III, micul crossover se anunță ca una dintre mașinile cu cel mai rapid succes pe finalul acestui deceniu, până atunci niciun producător auto cunoscut neanunțând planuri pentru construcția unui model similar și la fel de accesibil.

Deocamdată, Tesla Motors nu poate grăbi lucrurile, ci o ia pas cu pas: toamna acestui an este extrem de importantă pentru compania americană deoarece va fi lansat oficial crossover-ul Tesla Model X, de la care Elon Musk așteaptă vânzări și mai bune decât Tesla Model S. Deci în 2017 este foarte logic și oportun să fie lansat micul Tesla Model III, care este foarte probabil să ducă Tesla Motors foarte rapid în topul celor mai importanți producători auto – dacă nu ca volume anuale de vânzări, cel puțin ca imagine.