Back
Next

Imagine și aspect

Mitsubishi Outlander PHEV este versiunea cu propulsie hibridă plug-in a celei de-a treia generații a SUV-ului compact japonez. Iar începând cu 2013 a devenit primul SUV 4×4 cu o astfel de tehnologie neconvențională care putea fi cumpărat în Europa.

test mitsubishi outlander phev plug in hibrid - ecoprofit 101
Mitsubishi Outlander PHEV are tracțiune integrală (câte un motor electric pe fiecare punte), oferă o autonomie în regim strict electric de 50 km, iar sistemul hibrid plug-in anunță un consum mediu NEDC de numai 1,9 litri/100 km

În 2013, Outlander PHEV a terminat anul cu peste 8.000 de unități comercializate pe Bătrânul Continent, la doar câteva sute de unități distanță față de modelul 100% electric Nissan Leaf. În 2014, Outlander PHEV a ajuns la aproape 20.000 de unități vândute pe plan european, acaparând și prima poziție a topului vânzărilor de mașini eco. În primele 6 luni ale lui 2015, deja a depășit bariera de 13.000 de unități, fiind șanse mari ca la finalul anului să înregistreze o creștere de 50% față de 2014. Prin urmare, vorbim de un model de succes (chiar dacă volumele de vânzări sunt relativ mici față de modelele cu motoare convenționale). Totuși, la noi în țară rămâne privit destul de circumspect, clienții SUV-urilor de peste 30.000 de euro apreciind în principal motoarele diesel.

Pe final de 2015 este așteptată lansarea faceliftului lui Outlander PHEV. Ceea ce va rezolva marele neajuns de acum: aspectul mult prea cuminte, fără personalitate, aproape banal. Mai ales raportat la prețul de listă de peste 45.000 de euro, care ridică ștacheta pretențiilor. În primul rând în ceea ce privește aspectul. Cea de-a treia generație Outlander a cam exagerat cu discreția, iar acest lucru se dovedește un minus destul de puternic într-un domeniu extrem de aglomerat, cum este cel al SUV-urilor. Ce-i drept, nu am găsit chestii deranjante din punct de vedere al aspectului exterior. Dar, pe de altă parte, este mult prea ușor să pierzi în mulțime această mașină.

Cred că aspectul simplist al lui Outlander PHEV este deliberat, pentru a induce ideea de mașină familistă, cuminte, ușor de înțeles și, de ce nu, prietenoasă cu mediul. Până la urmă, stilul agresiv intră în contradicție cu ecologia. Sau, dimpotrivă, Outlander PHEV ar trebui să ”urle” că beneficiază de tehnologie neconvențională?

test mitsubishi outlander phev plug in hibrid - ecoprofit 201
Mitsubishi Outlander PHEV nu atrage atenția, în mod normal. Modelul de test, însă, era ”electrizant” în mod explicit, datorită stickerelor

Dacă aș fi un potențial client de Mitusbishi Outlander PHEV, consider că aspectul exterior al mașinii ar fi printre ultimele criterii care ar conta în alegerea mașinii. Pe de altă parte, dacă vrei neapărat un SUV plug-in hibrid… nu ai ce altceva să alegi. Decât dacă adaugi încă vreo 20-30.000 de euro și intri în domeniul premium. Așa încât simplitatea lui Outlander PHEV ajunge să nu mi se mai parî deranjantă, pentru că, oricum, clienții apreciază mai mult avantajele tehnologiei. Faptul că va primi un facelift care-i va accentua personalitatea nu poate decât să ajute vânzările mașinii în viitor.

Dar să vedem cum se prezintă în interior Outlander PHEV – pe pagina următoare

Back
Next
REVIEW OVERVIEW
Imagine și percepție public
7/10
Design exterior
7/10
Ambianță interioară
8/10
Caracter practic
9/10
Performanțe dinamice
8/10
Manevrabilitate și comportament
8/10
Consum și autonomie
8/10
Raport preț / utilitate
6/10
Raport preț / dotări
8/10
Raport preț / caracter eco
8/10
SHARE