Test BMW i3: iNSPIRAȚI3 100% EL3CTRiCĂ

test-bmw-i3---ecoprofit-0

Despre BMW i3 nu pot spune decât că este, de departe, cea mai nonconformistă mașină (nu doar electrică) de pe piață, dar și cea mai greu de înțeles și de acceptat. Un adevărat creuzet de tehnologie eco-friendly și un cocktail surprinzător de performant. Așadar, i3 testat de 3COPROFiT!

Back
Next

Imagine și aspect

WOW WOW WOW! Cam la asta se rezumă comentariile în materie de design exterior la adresa lui BMW i3. Fie vorba între noi, deși au trecut peste doi ani de la primul meu contact cu acest BMW foarte original, reîntâlnirea a avut cam același efect: „cum de au avut nemții un asemenea curaj să iasă din canoane?!”.

Sincer vorbind, nu-și au sensul afirmațiile de genul „e frumoasă” sau, dimpotrivă, „e urâtă”. i3-ul este o „chestie pe 4 roți” care vrea să provoace nu doar fanii BMW, ci și publicul deja obișnuit cu o anumită uniformitate a lumii auto – foarte diversă, ce-i drept, dar mult prea încremenită în niște standarde care par învechite, odată ce aduci în ecuație i3-ul.

test-bmw-i3---ecoprofit-101
BMW i3 nu e o mașină frumoasă după actualele canoane din domeniul auto. Dar e foarte originală

Nu insist acum asupra conceptului sub-brandului „i”, prin care BMW dorește să forțeze limitele convenționalului împachetând inovația în forme (spun ei) libere de prejudecăți. Menționez doar că, dacă elimini cele două „boabe de fasole” din calandrul lui i3, precum și bine-cunoscuta siglă alb-albastră a bavarezilor, această mașină nu are nicio legătură cu BMW, așa cum ne-am obișnuit să percepem acest brand premium german.

De fapt, parcă nici nu-mi vine să spun despre i3 că e o mașină, ci mai degrabă un device sau un gadget pe roți. Pare mai mult un concept-car „scăpat” ca prin minune de la un salon auto direct pe șosele, iar primul lucru la care mă gândesc este termenul „high-tech”. i3 mă face să depășesc obișnuitele porniri de analiză super-subiectivă a aspectului și îmi instigă neuronii de inginer, ba chiar îmi scormonește curiozitatea infantilă.

test-bmw-i3---ecoprofit-102
Ca pasionat auto, nu sunt atras de acest BMW. Însă, ca inginer, sunt extrem de nerăbdător să îl „disec”

De ce arată ca un monovolum, dar are geamurile așa ciudat profilate? De ce vrea să dea impresia de coupe, dar are, de fapt, patru uși, cele din spate disimulate? De ce sunt roțile așa de înguste, dar cu un diametru așa de mare? De ce sunt stopurile integrate așa ciudat în hayonul din sticlă? Și întrebările pot continua, rezultatul fiind unul singur: i3 nu te lasă indiferent.

Iar pasul doi pare foarte logic: „OZN-ul ăsta e cumva o mașină electrică?”. Pentru că, să fim realiști, marele public încă mai consideră că mașinile electrice sunt ceva inedit, deci trebuie să și arate foarte diferit de mașinile convenționale. Lucrurile, însă, merg mai departe: i3 impune și o concepție diferită asupra vieții, asupra transportului, asupra conectivității, asupra priorităților.

Ce mai, BMW i3 e atât de original încât ești pur și simplu provocat să devii potențial client – ai curajul? Nici măcar nu e o problemă de bani, ci de mentalitate. E, practic, un test dacă ești sau nu pregătit pentru noua eră eco a automobilului ori rămâi captiv ideii că BMW-ul e reprezentat doar de brandul „M”, de dieselurile sportive și de SUV-urile cu xDrive.

Dar destul cu filozofia, să vedem cum se prezintă la interior BMW i3 – PE PAGINA URMĂTOARE

Back
Next
REVIEW OVERVIEW
Imagine și percepție public
8
Design exterior
8
Ambianță interioară
9
Caracter practic
6
Performanțe dinamice
10
Manevrabilitate și comportament
9
Consum și autonomie
8
Raport preț / utilitate
5
Raport preț / dotări
9
Raport preț / caracter eco
10
SHARE