Am testat BMW X5 xDrive40e, varianta plug-in hibrid a celui mai popular SUV de lux

test-bmw-x5-xdrive40e-hibrid-plug-in---ecoprofit-0

Ajuns la cea de-a treia generație, cunoscutul SUV de lux BMW X5 propune și o versiune plug-in hibridă, sub apelativul X5 xDrive40e (sau, pe scurt, X5 40e). Am condus acest model și acum vă explic dacă își are sensul.

Back
Next

Imagine și aspect

Încă de la apariția primei generații, în 1999, BMW X5 a fost genul de SUV cu atitudine sportivă, pentru majoritatea clienților rămânând etalonul din acest punct de vedere. Această a treia generație arată acum foarte matură și sobră, mai ales datorită părții frontale dominată de ”rinichii” binecunoscuți, dar și pentru că mașina este mai masivă. Ceea ce mai știrbește puțin din aspectul sportiv, dar aduce un câștig la capitolul prestanță.

Oricum, pentru cei care vor fițe și dinamism există ”SUV-ul coupe cu 4 uși” BMW X6, deci X5 este direcționat acum mai mult spre oamenii serioși. Și cu bani. Iar versiunea hibridă plug-in X5 xDrive40e vrea să-i atragă pe cei care apreciază caracterul eco al unei mașini. Sincer vorbind, doar ”ușița” ciudată de pe aripa stânga-față și logo-urile ”e-drive” sugerează că X5-ul de față are ceva eco – în rest, e doar un SUV impunător, pe care oamenii tind să-l asocieze cu sintagma ”apeși pedala de accelerație și, pac, mai dispare o specie de animale”.

test-bmw-x5-xdrive40e-hibrid-plug-in---ecoprofit-101
eDrive, dar cu tracțiune integrală xDrive

Părerea mea? X5 xDrive40e e mai mult un exercițiu de imagine eco pentru BMW, deoarece, în acest segment, clienții europeni preferă motoarele diesel. În majoritatea covârșitoare a cazurilor, vorbim de clienți care circulă foarte mult, fie că sunt oameni de afaceri ori vedete. Iar unui SUV de vreo 2 tine i se potrivește mult mai bine un diesel decât un motor pe benzină, cel puțin în Europa.

Personal, creditez această versiune plug-in hibrid cu puține șanse comerciale pe piața noastră. Chiar dacă în domeniul mașinilor care se apropie de 100.000 de euro pare că oamenii își permit excese, nu prea este adevărat. Și cine își permite un X5 se va îndrepta spre versiunile diesel, pentru că înseamnă costuri mai mici în utilizare. Ori, dacă vrea putere și epatare, spre vârfurile de gamă, X5 M sau X5 M50d.

test-bmw-x5-xdrive40e-hibrid-plug-in---ecoprofit-102
Sportivitate serioasă sau sobrietate dinamică. Dar nimic nu spune că ar fi și puțin eco…

Totuși, versiunea plug-in hibridă devine tentantă pentru o anumită categorie de clienți: managerii din cadrul unor mari companii care au decis să investească în imaginea eco. Mai ales dacă mașina e utilizată pentru naveta zilnică la birou sau pentru deplasări la diverse întâlniri, un X5 40e devine o carte de vizită cu un puternic impact.

Ce-i drept, e mai mult chestie de imagine decât de ”salvați planeta”, dar, în mod paradoxal, X5 xDrive40e e cel mai puțin scump SUV premium cu propulsie plug-in hibridă în acest moment pe piața noastră – vezi comparația cu rivalii. E și cel mai puțin potent, dar vom vedea mai încolo că nu vorbim de un minus.

Deocamdată să vedem cum se prezintă în interior BMW X5 xDrive40e – pe pagina următoare

Back
Next
REVIEW OVERVIEW
Imagine și percepție public
9
Design exterior
8
Ambianță interioară
9
Caracter practic
8
Performanțe dinamice
9
Manevrabilitate și comportament
8
Consum și autonomie
6
Raport preț / utilitate
7
Raport preț / dotări
8
Raport preț / caracter eco
6
SHARE