Test cu noua Toyota RAV4 Hybrid: SUV-ul eco-relaxant

test-toyota-rav4-hybrid---ecoprofit-0

Odată cu faceliftul lui Toyota RAV4, producătorul japonez introduce pe acest SUV și un sistem de propulsie hibridă. Cât de reușită (sau nu) este noua Toyota RAV4 Hybrid, aflați în paginile următoare.

Back
Next

Imagine și aspect

Indicativul „RAV4” are deja o vechime de 22 de ani în nomenclatorul Toyota, primul model botezat astfel fiind lansat pe piață încă din 1994, sub forma unui SUV-uleț foarte simpatic. Unii afirmă că, practic, Toyota RAV4 ar fi dat tonul modei SUV-urilor compacte în lumea auto, dar nu vreau să pornesc o polemică pe tema asta acum.

E mult mai important de remarcat faptul că Toyota RAV4 a ajuns în 2013 la a patra generație, deci vorbim de un model foarte matur. Care, pe final de 2015, a primit un facelift neașteptat de amplu la nivelul părții frontale. Dacă înaintea faceliftului RAV4 arăta a SUV familist cu un interesant caracter dinamic, acum RAV4 ne gratulează cu o imagine mult mai agresivă, dar și mai high-tech.

test-toyota-rav4-hybrid---ecoprofit-101
RAV4 Hybrid urmează aceeași idee de design a părții frontale ca și Auris Hybrid (în cazul de față, e vorba de o întâlnire amicală cu Poliția, pentru un schimb rapid de impresii privind propulsia hibridă)

Sincer, primul contact vizual cu mașina necesită ceva timp pentru obișnuință – se pare că, mai nou, japonezii sunt fanii controverselor estetice (vezi Mirai sau noua Prius). Pe de altă parte, e suficient de clar că e ceva… în neregulă. Adică e un SUV neconvențional, ceea ce e perfect adevărat în cazul versiunii hibride din testul de față.

test-toyota-rav4-hybrid---ecoprofit-102Care, totuși, nu se diferențiază de un RAV4 cu motoare convenționale decât prin prezența logo-ului „HYBRID” pe aripile față și hayon sau prin sigla cu irizații albastre. Adică la fel cum se întâmplă și cu versiunile hibride ale citadinei Yaris sau ale compactei Auris. Pentru că motorizarea hibridă nu mai trebuie percepută drept inedită, ci pur și simplu normală pentru peisajul auto actual.

Să vedem cum se prezintă la interior noua Toyota RAV4 Hybrid – PE PAGINA URMĂTOARE

Back
Next
REVIEW OVERVIEW
Imagine și percepție public
9
Design exterior
8
Ambianță interioară
7
Caracter practic
9
Performanțe dinamice
9
Manevrabilitate și comportament
7
Consum
8
Raport preț / utilitate
8
Raport preț / dotări
9
Raport preț / caracter eco
8
SHARE
  • mihai

    Mișto articol. Există un singur lucru pe care nu il ia nimeni în considerare deși din punct de vedere economie/poluare este fantastic : Gpl. Ii pui Gpl si costurile de combustibil sunt la jumătate. Fără compromisuri. Eu am prius pe gpl si consuma 7% gpl la 140/h. Adica merg cu echivalentul a 3,5% benzină la acea viteză…. Ia înjumătățește consumurile scoase de tine in acest test și zi-mi ți se pare….

    • Ok, si daca iti spun ca gazele naturale sunt mult mai periculoase decat se credea din cauza metanului, renunti la GPL? 🙂
      Iti dau ca exemplu un studiu, axat pe sisteme de propulsie: http://ecoprofit.ro/studiu-masini-electrice-poluare-gaze-naturale-transporturi/
      Oricum, a pune instalatie gpl pe Prius nu mi se pare indicat, din cauza regimului intermitent de functionare a motorului termic (in regim urban este oprit si repornit de foarte multe ori). Ceea ce inseamna ca vorbim de conditii improprii, de multe ori, pentru o ardere eficienta si o uzura mult mai mare a sistemului de injectie a gazului. Intr-adevar, la viteze mari altfel sta treaba (dar cat la suta din timp e folosita masina in mediu urban si cat pe autostrazi sau la drumuri lungi?!).
      Eu raman la parerea ca Prius-ul e de preferat sa fie utilizat cu benzina, in principiu de cat mai buna calitate pentru o durabilitate cat mai mare a motorului termic.