Test rapid cu Mercedes-Benz B-Class Electric Drive: electro-family-premium

Versiunea electrică a monovolumului compact Mercedes-Benz B-Class încă nu este importată oficial în România. Însă, grație dealerului Autoklass, am avut ocazia să testez acest model în București. Iar concluzia mea este una foarte simplă: B-Class Electric Drive merită toată atenția!

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 0

Când spui Mercedes-Benz, cel mai probabil te gândești la cea mai populară limuzină de lux, S-Class. Sau poate la elegantul coupe cu patru uși CLS. Ori la proaspătul SUV sportiv GLE Coupe. Sau poate la venerabilul offroader G-Class.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 1Sunt mai puțini cei care se gândesc la Mercedes-urile mai accesibile ale familiei bazate pe platforma de clasă compactă a lui A-Class. Dintre care membrul cel mai pragmatic este monovolumul B-Class, ajuns la a doua generație. Una care le oferă celor interesați și o variantă de propulsie ”zero emisii”: Electric Drive.

Pe care, însă, nu o veți găsi în oferta generală a importatorului. Ci la dealerul Autoklass București Sud, care le propune celor interesați un demo-car ce merită toată atenția. Deoarece, din punctul meu de vedere, este un pachet mult mai interesant decât pare la prima vedere.

Aspect exterior

Monovolumul B-Class este cel mai puțin apetisant membru al familiei de modele compacte Mercedes-Benz. Hatchback-ul A-Class arată tinerel și năbădăios (mai ales în ”haine” AMG), coupe-ul cu patru uși CLA este o adevărată divă, versiunea break CLA Shooting Break poate fi descrisă ca o curiozitate elegantă, iar crossover-ul GLA inspiră mai multă încredere datorită alurii musculoase.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 2Prin comparație cu ”frații” săi de platformă tehnică, B-Class arată cam prea normal, prea familist, prea pragmatic. Poate unii vor folosi termenul banal, dar deja exagerăm, deoarece B-Class arată, totuși, mai stilat decât alte monovolume compacte de pe piață. Mai ales după faceliftul din acest an.

Ei bine, versiunea Electric Drive se diferențiază de cele cu motoare convenționale tocmai prin faptul că… nu beneficiază de faceliftul lui B-Class. Dar asta vor observa doar cunoscătorii. În rest, nici măcar aceștia nu realizează din prima că vorbim de o mașină ”mai altfel”.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 3Kit-ul exterior ”Electric Art” (disponibil pe mașina testată) plusează cu detalii precum grila albastră sau jantele speciale ori spoilerul mai aerodinamic – dar, principial, B-ul rămâne o mașină calmă, care nu spune explicit că are propulsie neconvențională.

Acum, să nu mă înțelegeți greșit: fac parte dintre cei care consideră că propulsia electrică nu ar trebui să fie o modă, ci normalitate. Deci nu sunt așa de entuziasmat când văd mașini electrice având un aspect extravagant, ci mă simt mulțumit într-o mașină cu aspect cât mai normal și care să fie cât mai practică.

Așa încât mie îmi place B-ul electric așa cum este: serios, elegant și inspirând spațiu pentru familie.

Spațiu interior

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 4Am ajuns la marele avantaj al lui B-Class: spațiul interior foarte mare. La ora actuală, nicio altă mașină 100% electrică nu se ridică la nivelul lui B-Class în materie de habitabilitate și modularitate. Pentru că B-Class este, curios, singurul monovolum 100% electric de serie mare din lume.

Ok, unii mă veți trage de mânecă amintind de van-urile Renault Kangoo Z.E. sau Nissan e-NV200. Dar, atenție, acestea sunt, de fapt, utilitare care au și versiuni de persoane, în timp ce B-Class Electric Drive este un autoturism care oferă mult mai multe avantaje în materie de confort și siguranță. E adevărat, la un alt nivel de preț, dar, principial, B-Class-ul electric nu are rival direct. Cel puțin până când BMW nu va scoate un Seria 2 Active Tourer cu propulsie 100% electrică…

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 5Revenind la habitaclul lui B-Class, primul lucru care frapează ține de lipsa elementelor care să sugereze din prima că ești într-o mașină electrică. Pur și simplu planșa de bord este ca a oricărei alte versiuni B-Class. Ceea ce înseamnă ceasuri de bord clasice, un display central care dă impresia că ”plutește”, un design general simetric și o idee cam multe butoane.

Plus lipsa schimbătorului din locul obișnuit – deoarece, în cazul cutiei automate, levierul dispare, iar comanda cutiei se realizează de la o manetuță care înlocuiește clasica maneta pentru ștergătoare, care la celelalte mașini este plasată în dreapta volanului. Dar, repete, nu e o chestiune specifică doar variantei electrice.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 6În privința spațiului interior, B-Class-ul electric este la aceleași cote foarte bune ale unui B-Class obișnuit. Scaunele față au o poziție mai înăltuță, ceea ce înseamnă că persoanele cu probleme la spate sau cele mai în vârstă se așează mult mai confortabil, iar ieșirea din mașină nu se mai pune problema ridicatului greoi din scaun. Iar, față de un SUV, nu trebuie să-ți faci griji că-ți poți murdări pantalonii (sau rochia) din cauza pragurilor prea ridicate.

În spate, bancheta este foarte spațioasă, ai mult loc pentru genunchi, suficient pentru cap, iar a treia persoană nu se înghesuie așa de tare cum credeam. Totuși, faptul că bateria este plasată în podea aduce în prim plan un inconvenient remarcat cam la orice altă mașină electrică: labele picioarelor nu prea au loc sub scaunele față.

Asta, însă, mi se pare o critică minoră – mai mult m-a deranjat lipsa cotierei, dotare care mi se pare indispensabilă într-o mașină care oferă atât de mult loc în spate. Cum B-Class-ul poate fi fără probleme chiar și mașină pentru transportul lui ”dom’ director”, cotiera ar trebui să fie standard. Dar, din nou, nu e o chestie care să aibă legătură cu sistemul de propulsie…

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 7Ok, ultimul as din mâneca lui B-Class Electric Drive ține de portbagajul de-a dreptul imens: 500 de litri în configurația cu 5 locuri. Ceea ce, atenție, înseamnă cu vreo 15 litri mai mult decât într-un B-Class obișnuit!

Iar, prin rabatarea fracționată a spătarului, spațiul util se extinde până la aproape 1.500 de litri. Ba chiar se pot transporta obiecte lungi dacă se rabate spătarul scaunului dreapta-față.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 8Totuși, în realitate B-Class-ul nu este perfect din punct de vedere al caracterului practic. În primul rând, spațiul suplimentar de sub podea este ocupat de cablurile de alimentare, deci nu ai la dispoziție chiar 500 de litri. După care, prin rabatarea spătarului, nu se obține o suprafață plană, deoarece există un ”prag” voluminos, pentru protecția bateriilor.

Deci B-Class-ul electric nu primește decât nota 9 la capitolul practic. În condițiile în care majoritatea mașinilor electrice actuale se învârt pe undeva pe la nota 7, poate 8, cred că e suficient de clar că acest Mercedes electric le este destinat în principal celor care trebuie să transporte căruciorul pentru copil ori au nevoie de spațiu pentru biciclete sau placa de surf.

Rezumând, B-Class Electric Drive este cea mai spațioasă și utilă mașină 100% electrică pe care am testat-o până acum. În condițiile în care vorbim de un brand premium și posibilități foarte mari de personalizare a mașinii, aspectul practic mi se pare un avantaj neașteptat al B-Class-ului electric.

Cum se conduce

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 9Am remarcat mai înainte că interiorul lui B-Class Electric Drive nu se deosebește prin nimic esențial de cel al unei versiuni convenționale. Dar, odată ce ai introdus cheia în locașul ei și ai răsucit-o, îți sare în ochi mesajul de întâmpinare dintre indicatoarele de bord: imaginea mașinii și cuvintele ”Electric Drive”.

După care descoperi că litrometrul are o iconiță-baterie, că în locul indicatorului pentru temperatura apei ai indicatorul ”E-Cell”, iar turometrul îți indică, de fapt, câtă putere folosești la accelerație sau cât de mult se încarcă bateria la decelerare.

Chestii absolut normale pentru o mașină electrică, dar care sigur îi vor entuziasma, într-o primă fază, pe cei care iau contactul prima oară cu mașina. Iar momentul în care mașina te anunță că e READY pentru plecare, dar nu se aude niciun fel de zgomot al vreunui motor, pun pariu că va face pe oricine să rămână cam dezorientat: ”deci pornește sau nu?!”.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 10Evident că pornește, odată ce ai pus maneta schimbătorului în ”D”. Însă acum se pune problema cum vrei să pornească: încet, normal sau ca din pușcă? În funcție de dorințe, trebuie ales unul dintre modurile ”E+”, ”E” sau ”S”, de la butonul plasat cam invizibil pe consola centrală.

Iar acum, o scurtă pauză (nu, nu de publicitate…) pentru a detalia puțin pachetul tehnic al lui B-Class Electric Drive. Motorul electric nu este unul banal, ci mai potent decât s-ar putea aștepta mulți: dezvoltă o putere maximă de 132 kW (circa 179 CP) și un cuplu maxim de 340 Nm.

Adică este la nivelul celei mai puternice versiuni diesel B 220 CDI (177 CP și 350 Nm), marea excepție fiind că, în cazul versiunii electrice, valoarea maximă a cuplului este disponibilă chiar de la pornire, în timp ce dieselul trebuie să ajungă la 1.500 rpm. Pe lângă care mai trebuie menționată eficiența de trei-patru ori mai bună a motorului electric față de cel diesel.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 11
Foto: Mihai Dăscălescu

Deci nu ar trebui să vă mire faptul că nu recomand utilizarea modului ”S” decât după ce șoferul s-a obișnuit cu mașina. În modul normal ”E”, B-Class-ul accelerează mai rapid decât se așteaptă mulți la apăsarea pedalei, iar insonorizarea foarte bună sporește sentimentul de surpriză, deoarece mașina ajunge cam repede la 100 km/h.

În modul super-economic ”E+”, se simte foarte clar cum computerul central limitează puterea disponibilă, ceea ce, mai ales în mediu urban, este binevenit. Și asta deoarece, până pe la 60-70 km/h, acest monovolum electric este pur și simplu prea rapid, chiar și în modul ”E”, față de ce așteptări are un client normal de la o astfel de mașină familistă.

Odată ales modul dinamic ”S”, B-Class-ul devine chiar năbădăios, iar accelerațiile te împing în scaun într-un mod brutal-soft, creierul neacceptând faptul că fenomenul nu este însoțit și de binecunoscuta ambianță sonoră a urcării motorului în ture.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 12
Foto: Mihai Dăscălescu

Poate că timpul de numai 7,9 secunde de la 0 la 100 km/h nu pare să susțină afirmația că B-Class-ul electric este chiar așa de performant. Dar, sincer, plecarea de pe loc e demnă de un Mercedes cu multe sute de cai putere sub capotă, sentiment care se păstrează la cote ridicate până pe la 70-80 km/h. Cred că motorul B-Class-ului electric putea fi și mai performant de atât, dar să nu uităm că, principial, vorbim de un monovolum familist. Care ar trebui condus cu simț de răspundere, nu cu gândul la modul ”Ludicrous” pe care îl oferă Tesla Model S…

Revenind cu picioarele pe pământ (adică în modul ”E”), se remarcă disponibilitatea permanentă a motorului, care oferă reprize suficient de puternice și la peste 100 km/h. Practic, un B-Class Electric Drive este clar că a fost conceput pentru a oferi o experiență lipsită de compromisuri dinamice pe autostradă, reprizele la viteze de 130-140 km/h fiind convenabil de rapide.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 13
Foto: Mihai Dăscălescu

În general, suspensia este mai mult tare decât moale, dar nu pot spune că B-Class-ul electric dezamăgește la trecerea peste denivelări. Pur și simplu se simte ca o mașină germană, bine închegată, pe care e bine să o manevrezi cu viteze reduse pe asfalt prost.

Ar fi putut fi mai moale suspensia? Sigur că da, însă cei de la Mercedes-Benz se pare că au vrut să evite apariția unui fenomen prea pronunțat al înclinării caroseriei în virajele luate mai în viteză. Să nu uităm, totuși, că B-Class-ul este o mașină înăltuță (1,6 metri), așa încât suspensia suficient de rigidă reușește să păstreze ruliul în limite mai mult decât decente.

Și direcția are o taratură normală, nefiind nici incisivă, ca la modelele sport, dar nici prea moale, ca la multe mașini franțuzești. Din nou, se remarcă ideea de mașină germană competentă, mașina menținând bine traiectoria, fără a fi nevoie de corecții (câtă vreme viteza nu depășește limitele logicii…).

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 14
Foto: Mihai Dăscălescu

Și un ultim avantaj din punct de vedere dinamic: caracterul subvirator apare foare târziu, datorită centrului de greutate coborât al mașinii. Bateria plasată în podea îi conferă mașinii o masă de peste 1,7 tone la gol, dar, în același timp, contribuie la o foarte bună manevrabilitate, cel puțin pentru un monovolum compact.

De aceea, nu cred că greșesc dacă afirm că B-Class-ul electric este aproape la fel de agil precum un A-Class normal. Un lucru mai greu de intuit din cauza poziției de condus mai înalte, dar, sincer, B-Class-ul electric sunt sigur că nu-i va dezamăgi pe cei care obișnuiesc să ”se cam dea” la mașină.

Una peste alta, experiența de condus la volanul unui Mercedes-Benz B-Class Electric Drive este peste așteptări. Mașina este prea performantă, prea manevrabilă și prea controlabilă față de ce te aștepți de la un monovolum familist. Iar în modul ”S” se apropie puțin de sintagma ”lupul în blană de oaie”, cu limitările de rigoare ținând de gabarit și poziția de condus mai înaltă.

Ce autonomie are

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 15Vorbim de o mașină electrică, deci apare întrebarea cea mai importantă: ”dar cât poate merge cu un plin, dom’le?”. De la început vreau să lămuresc faptul că B-Class Electric Drive nu este conceput pentru drumuri lungi. Din păcate, la fel ca alte mașini electrice de pe piață, autonomia lui teoretică este limitată la doar 200 km, deci e destinat mediului urban și periurban.

Însă autonomia B-Class-ului electric are una dintre cele mai bune valori, mai ales raportat la spiritul practic și dinamismul mașinii. Mă rog, în teorie, pentru că în practică vedem în continuare cum stă.

Mașina am preluat-o de la Autoklass cu ”plinul” făcut, computerul de bord arătând o autonomie teoretică de 193 km. Cu doar 7 km mai puțin decât ceea ce este declarat oficial, o chestie lăudabilă. O altă chestie lăudabilă este că, odată ce am pornit aerul condiționat, valoarea a scăzut la 191 km, deci cu numai 2 km.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 16Ca idee, odată selectat modul ”S”, valoarea a scăzut imediat la 172 km (cu 10%), dovada că modul ”S” e mai mult pentru a-i impresiona pe partenerii de trafic ori dacă, într-adevăr, te grăbești serios. În schimb, la selectarea modului ”E+”, valoarea a crescut la 210 km (cu aproape 9%) – deci, dacă obiectivul este să mergi cât mai mult ”cu un plin”, e bine să fii cât mai cuminte.

Într-o primă fază, am preferat să fiu un șofer normal, deci am folosit mașina în modul ”E”, cu aerul condiționat pus pe modul ”AUTO”, pe un traseu urban relativ aglomerat, în care nu am menajat mașina de dragul consumului cât mai redus, dar nici nu am exagerat cu accelerațiile.

Prin urmare, după 21 km și aproape o oră de traversare a Bucureștiului, autonomia a scăzut până la 135 km. Cu alte cuvinte, într-un stil normal în mediul urban, folosind aerul condiționat, computerul de bord m-a ”penalizat” cu 56 km. Deci, în aceleași condiții, în teorie bateria mi-ar fi ajuns pentru numai 72 km până la descărcarea completă. Ceea ce nu sună optimist.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 17

Însă, atenție, una este ceea ce estimează computerul de bord (care-și ajustează indicațiile în funcție de istoric, dar și de stilul de condus adoptat ulterior) și alta ce arată, în realitate, gradul de încărcare a bateriei. În cazul de față, încărcarea bateriei a scăzut cu circa 15% – deci, de fapt, puteam parcurge cam 130 km fără probleme în stilul descris mai sus.

A urmat apoi un alt traseu urban, de data asta de circa 28 km, în care am folosit diversele moduri și am folosit intermitent aerul condiționat. Cum ar veni, un stil haotic, în care am fost o idee mai agresiv, în condițiile unei aglomerații mai mari decât prima dată.

Rezultatul: scăderea autonomiei cu 42 km (de la 135 km până 93 km), deci, în teorie, din nou autonomia maximă în acest stil, în mediul urban, s-ar fi cifrat la 130 km. Cum bateria s-a descărcat cu 25% (de la 85% la 60%), rezultă că un stil mai agresiv mi-ar fi limitat autonomia totală la mai puțin de 100 km.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 18

Dar, ce să vezi: după o pauză de circa o oră am reluat testul, de data asta decis să adopt un stil cât mai economic. Setând modul ”E+”, am avut surpriza (ca să nu spun consternarea) să constat că autonomia indicată de computerul de bord a crescut brusc la 121 km – de la 93 km, deci era ca și cum nici măcar nu parcursesem cei 28 km până atunci…

Ceea ce m-a făcut să-mi dau seama că autonomia indicată de computerul de bord merită luată în considerare doar dacă șoferul are un anumit stil, de la care nu divaghează în general. Altfel, mi se pare mult mai util indicatorul pentru nivelul de încărcare a bateriei, care e mult mai realist în privința consumului de curent.

După o oră și jumătate și încă vreo 21 km de aglomerație urbană (de data asta în modul ”E+”, cu aerul condiționat pornit), computerul de bord mi-a arătat o scădere drastică a autonomiei, de la 121 km la doar 62 km – deci, în teorie, cu ”un plin al bateriei” aș fi putut parcurge doar 100 km. Lucru confirmat și de scăderea cu 20% a gradului de încărcare a bateriei (de la 60% la 40%).

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 19

Venise momentul să văd cât de mare este influența aerului condiționat, deoarece îmi era clar că acest consumator ”papă” mult din energia stocată în baterie. Așa încât am pornit într-o nouă rundă urbană, cu aerul condiționat oprit, dar cu toate geamurile deschise, în modul normal ”E”.

Ca idee, stilul de condus adoptat a fost ceva mai economic pentru că, aproape fără să-mi dau seama, creierul a decis automat să mă împiedice să mai accelerez așa de tare. Este pur și simplu un fenomen întâlnit cam la toate celelalte mașini electrice: indicațiile computerului de bord te ”dresează” să privilegiezi economia. Cred că, în subconștient, se activează un fel de funcție ”range anxiety”…

Ok, după ce am oprit aerul condiționat, autonomia indicată de computerul de bord a crescut de la 62 la 73 km. Iar, după vreo 18 km de aglomerație urbană, primul lucru pe care l-am remarcat a fost scăderea consumului de curent: 21,2 kWh/100 km față de 24-28 kWh/100 km în situațiile în care am avut aerul condiționat pornit.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 20

În același timp, autonomia indicată de computerul de bord a scăzut cu 34 km (de la 73 la 39 km), deci bateria încărcată total mi-ar fi ajuns în teorie pentru puțin peste 100 km. Însă gradul de încărcare a bateriei a scăzut cu doar 14% (de la 40% la 26%), adică ”un plin” mi-ar fi ajuns pentru aproape 130 km.

CONCLUZII

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 21În ce privește autonomia lui B-Class Electric Drive, am văzut că valoarea teoretică de 200 km nu poate fi atinsă dacă este utilizat aerul condiționat. Pur și simplu, compresorul climatizării automate reprezintă un consumator mult prea gurmand, ceea ce duce la obținerea unei autonomii reale de circa 100-130 km în aglomerația urbană.

Probabil că, dacă aș fi fost și mai atent cu accelerația, în modul ”E+” aș fi putut ajunge cu eforturi la 150 km autonomie, cu aerul condiționat pornit. Dar, cel puțin în traficul bucureștean, e foarte greu să faci față stilului foarte grăbit al colegilor de trafic. Și, cu siguranță, e nevoie de mai mult timp de acomodare cu mașina și modul de răspuns la apăsarea accelerației.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 22Nici în condițiile opririi climatizării nu am obținut rezultate mai bune: în modul ”E”, într-un stil nu neapărat economic, dar clar mai atent, tot în jur de 130 km ar fi fost autonomia maximă. Sunt sigur că, dacă aș fi fost mai orientat spre privilegierea consumului cât mai redus, autonomia ar fi ajuns la 150 km, ba poate chiar la vreo 160-170 km în modul ”E+”, fără aer condiționat.

Dar aici mai intervin și alți factori. În primul rând, când este foarte cald afară, bateria nu funcționează așa eficient, deci tinde să se descarce mai repede. Bateria litiu-ion (apropo, cu aceeași tehnologie folosită și de Tesla Model S!) are o funcționare optimă când temperaturile sunt de maximum 25-27 de grade Celsius – adică în general când este o atmosferă agreabilă pentru corpul uman.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 23Apoi nu este de neglijat nici masa mare la gol a mașinii (1.725 kg, cu peste 200 kg mai mult decât un B-Class diesel), care contribuie din plin la creșterea consumului când se apasă pedala de accelerație mai hotărât. Nu în ultimul rând, caroseria de tip monovolum este destul de voluminoasă, ceea ce înseamnă că, de pe la 50-60 km/h, aerodinamica începe să reprezinte un impediment serios, deci rezistențele aerodinamice au și ele un cuvânt greu de spus în creșterea consumului de curent. Iar în București pe multe bulevarde se ating frecvent viteze de 70-80 km/h (în limita bunului simț…).

Cu alte cuvinte, din punct de vedere al autonomiei, un B-Class electric este cam la nivelul unui Renault Zoe. Ceea ce înseamnă că, în general, te poți baza pe o autonomie de 130-150 km în mediul urban. Sau, dacă nu mergi economic, bateria ține 100 km până când reclamă reîncărcarea.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 24Valori care, chiar dacă nu par optimiste, sunt, de fapt, suficiente pentru majoritatea situațiilor din mediul urban și periurban. Practic, în testul meu prin București, cei 88 km au reprezentat triplu față de necesitățile mele uzuale. Extrem de rar am fost nevoit să fac mai mult de 100 km prin capitală într-o zi, deci B-Class-ul electric nu mi se pare, de fapt, penalizat.

Din contră. Este chiar uimitor că oferă o autonomie reală comparabilă cu a lui Zoe, în condițiile în care vine cu un spațiu interior mult mai generos. De fapt, după ce băgăm în ecuație masa mai mare și performanțele mai bune, devine logică autonomia mai redusă în realitate față de cei 200 km declarați oficial.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 25Apropo de cifre oficiale, B-Class Electric Drive este creditat cu un consum teoretic de 16,6 kWh/100 km, ceea ce s-ar traduce în circa 16 lei/100 km (în condițiile prețului maxim pe kWh). În cazul unui B-Class 220 CDI, al cărui consum mediu teoretic se cifrează la doar 4,1 litri de motorină la 100 km, costul ar fi de peste 22 lei/100 km.

Nu pare o diferență mare, dar, în mediul urban, aceasta ar crește în favoarea versiunii electrice. În plus, lipsa emisiilor poluante din cazul propulsiei electrice este un avantaj pe care cei mai mulți nu îl percep la adevărata valoare. Pentru că emisiile motoarelor convenționale nu sunt încă taxate corespunzător.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 26
Foto: Mihai Dăscălescu

În final, pentru că vorbim de un Mercedes-Benz, nu putem trece cu vederea prețul unui B-Class Electric Drive. Care, în Germania, are un preț de pornire de 39.151 euro (fără TVA).

Nu ar trebui să ne mire că un Mercedes-Benz cu atât de multe avantaje costă în jur de 50.000 de euro. Totuși, un B 220 CDI echivalent pornește de la vreo 45.000 de euro, iar diferența se amortizează rapid datorită costurilor anuale pentru combustibil și revizii. În plus, versiunea electrică propune un nivel de echipare foarte bogat.

test mercedes b-class electric drive - ecoprofit 27Din păcate, la noi B-Class-ul electric nu poate beneficia de ecobonusul de 20.000 de lei sau de alte bonusuri pentru mașinile electrice. Și asta deoarece nu se regăsește în oferta importatorului oficial din România. Așa încât cu atât mai mult este de apreciat inițiativa Autoklass de a aduce în România astfel de mașini.

De altfel, cei de la Autoklass am impresia că se pregătesc intensiv pentru mobilitatea electrică, deoarece au pus deja la punct în toate dealershipurile stații de încărcare dedicate mașinilor electrice (dar și celor plug-in hibride, evident). Iar lucrurile în privința promovării propulsiei electrice nu se vor opri aici…

Practic, dacă nu ne raportăm la modelele convenționale, ci la domeniul actual al mașinilor electrice, Mercedes-Benz B-Class Electric Drive reprezintă o ofertă foarte interesantă. Este cea mai spațioasă și confortabilă mașină electrică în acest moment (pentru nivelul său de preț), are performanțe dinamice peste așteptări (pentru o mașină familistă) și beneficiază de renumele ”stelei” combinat cu tehnologia Tesla. Suficient, cred eu, pentru a-i convinge pe amatorii care au și banii, și interesul de a deține o mașină electrică premium.

VEZI MAI JOS DATELE TEHNICE ȘI CALIFICATIVELE DIN TESTUL CU
MERCEDES-BENZ B-CLASS ELECTRIC DRIVE

DATE TEHNICE:

SISTEM PROPULSIE
Motor: electric asincron, față
Putere: 132 kW (179 CP) / 9.900-12.500 rpm
Cuplu: 340 Nm
Transmisie: față
Cutie viteze: reductor 1 treaptă
Baterie: litiu-ion
Capacitate: 28 kWh
Timp încărcare 230V/13A: 9 ore
Timp încărcare Wallbox 400V/16A: 2,4 ore

PERFORMANȚE ȘI CONSUM
Autonomie maximă NEDC: 200 km
Consum mediu NEDC: 16,6 kWh/100 km
Emisii CO2: 0 g/km
Demaraj 0-60 km/h: 3,9 secunde
Demaraj 0-100 km/h: 7,9 secunde
Viteză maximă: 160 km/h (limitată electronic)

DIMENSIUNI ȘI MASE
Lungime/lățime/înălțime (mm): 4.358/1.812/1.599
Ampatament: 2.699 mm
Coeficient aerodinamic: Cx 0,28
Masă proprie: 1.725 kg
Sarcină utilă: 445 kg
Volum portbagaj (litri): 501/1.456

REVIEW OVERVIEW
Aspect exterior
8/10
Ambianță interioară
8/10
Spațiu și modularitate
10/10
Performanțe dinamice
9/10
Consum și autonomie
7/10
Preț
6/10
SHARE