Test Toyota Auris Touring Sports Hybrid facelift. Lecție pentru breakurile diesel?

test toyota auris sport tourer hybrid - ecoprofit 0

Odată cu scandalul ”Dieselgate”, Toyota Auris Touring Sports Hybrid devine mult mai interesantă pentru amatorii de breakuri generoase, care până acum asociau acest tip de mașină doar cu motorul diesel. Cât de interesantă este această variantă de motorizare, vedem în continuare.

Back
Next

Imagine și aspect

Cea de-a doua generație Toyota Auris a trecut anul acest printr-un facelift consistent la nivelul aspectului. Ceea ce nu consider că era neapărat necesar. Farurile par oarecum ciudat profilate, iar botul arată extrem de ascuțit. Asta în timp ce stopurile, deși nu sunt modificate ca formă generală, au un design mai elegant. Dacă mă întrebați pe mine, noul Auris Touring Sports îmi place mai mult din spate.

test toyota auris sport tourer hybrid - ecoprofit 101
Faceliftul i-a adus lui Toyota Auris un bot curios de ascuțit

Acum să nu-nțelegeți că îmi displace mașina: această variantă break dă impresia de foarte mult dinamism. Dar tocmai asta mă pune pe gânduri, deoarece mă obișnuisem ca Auris să fie sinonim cu mașină solidă și de încredere. Nu un fel de rival pentru BMW, chiar dacă Toyota a demonstrat că știe al naibii de bine să facă mașini sport – coupe-ul GT86 este foarte sus în topul mașinilor mele preferate…

Cum e privit un break hibrid?

Destul cu părerile mele subiective despre designul mașinii. Mult mai importantă este percepția pieței despre un break hibrid. În general, breakurile sunt văzute ca mașini de vacanță sau pentru drumuri lungi, putând fi încărcate cu multe bagaje. Deci dieselul este norma pentru majoritatea covârșitoare a clienților, fie ei persoane obișnuite sau companii cu flote auto.

Dar uite că, la începutul anului, în cadrul unui test mai lung cu Auris Hybrid, în care am ținut și un jurnal strict de consum, am realizat că propulsia hibridă este un demn rival al dieselului. Cel puțin în clasa compactă, unde Golf TDI domină categoric. Ei bine, decizia Toyota de a echipa și breakul Auris cu propulsie hibridă îmi spune că japonezii au primit un feedback destul de bun pe plan european, unde breakurile compacte au cea mai mare cerere. Cu siguranță nu au prevăzut scandalul ”Dieselgate”, decât dacă i-a dus în viitor dr. Brown din trilogia ”Back to the Future”… Personaj care, culmea, acum face reclamă la Toyota Mirai, prima mașină de mare serie cu propulsie pe hidrogen.

test toyota auris sport tourer hybrid - ecoprofit 102
Propulsie hibridă pe un break? Da, are sens, mai ales pe fondul scandalului ”Dieselgate”

Dar să nu divagăm: primul break hibrid din clasa compactă europeană nu va lăsa indiferente companiile, care vor fi atrase de TCO-ul (Costul Total al Utilizării) foarte convenabil raportat la diesel. Mai ales dacă ne gândim la viitorul sumbru al dieselurilor. Familiștii, însă, nu știu dacă ”vor mușca momeala”, deoarece un SUV, fie el diesel sau hibrid, este mai tentant, deși în general mai scump decât Auris Touring Sport Hybrid.

Principial, acest break hibrid are destul de mari șanse să devină o mașină de tip ”company car” foarte tentantă. Chiar și pe continentul dominat de diesel.

Dar să vedem ce oferă în interior Toyota Auris Touring Sports Hybrid facelit – pe pagina următoare

Back
Next
REVIEW OVERVIEW
Imagine și percepție public
8
Design exterior
8
Ambianță interioară
8
Caracter practic
9
Performanțe dinamice
8
Manevrabilitate și comportament
8
Consum
9
Raport preț / utilitate
7
Raport preț / dotări
8
Raport preț / caracter eco
10
SHARE
  • Radu C.

    Am testat si eu Toyota Auris TS Hybrid, dar in varianta pre-facelift. Pot si eu sa confirm ca spatiul este ok in fata si oarecum mic in spate, iar acea cotiera spate e complet inutilizabila. In ceea ce priveste calitatea materialelor, pe versiunea Sol, aceasta este cam la nivelul competitorilor, insa ce mi-a atras atentia a fost ca, desi nu avea decat 7000 km si 4 luni, la masina de drive-test capacul de la torpedou aproape ca se deschidea in mers, iar in rest avea un joc pe care nu il asteptam la nivelul Toyota.
    In ceea ce priveste motorizarea hibrida, dupa parerea mea ea se potriveste mai bine celor care circula mai mult in zonele urbane sau pre-urbane si care adopta un stil de condus relaxat. Daca ai un drum mai lung sau esti nerabdator in trafic, cutia de viteze CVT s-ar putea sa te surprinda putin neplacut prin comportamentul ei. Adica la apasarea brusca a acceleratiei, de ex. la o depasire mai din scurt sau la urcarea unei pante, turatia motorului creste la maxim si ulterior creste si viteza. Pana la urma e doar o chestie de obisnuinta.
    In ceea ce priveste consumul, acesta e prezentat destul de detaliat in articol. Ce as vrea eu sa adaug este ca persoanele ce vor face multi km in special extra-urban ar trebui sa ia in considerare o diferenta de consum intre diesel si hibrida de cca 1l/100 km in favoarea dieselului, diferenta care se evapora la la intretinere daca nu faci foarte multi km.
    In concluzie, cei care vor o imagine mai eco vor cumpara aceasta Toyota Auris TS Hybrid, iar cei care se uita in primul rand la costurile de achizitie si care fac multi km extraurban vor alege dieselul. Dar viitorul va fi, vrem, nu vrem, tot electric!