Test VW e-Golf. Regele electro-executive

test-vw-e-golf-masini-electrice-ecoprofit-0

Cel mai vândut model din Europa, VW Golf, trece printr-o perioadă dificilă din cauza scandalului ”Dieselgate”. Scandal care, însă, nu are de ce să afecteze versiunea electrică VW e-Golf. Acum se pune întrebarea dacă e-Golf are șanse să devină, la rândul său, regele clasei compacte a mașinilor electrice. Să vedem.

Back
Next

Imagine și aspect

test-vw-e-golf-masini-electrice-ecoprofit-101
Golf este numele cel mai cunoscut și apreciat din domeniul auto european. Iar acum capitalul său de imagine se îmbogățește cu un ”e” mic. Dar care înseamnă atât de mult!

VW Golf nu prea mai are nevoie de prezentări: domină atât vânzările de mașini noi pe plan european, cât și importurile de mașini second hand pe plan național. Pentru clienții obișnuiți, Golf-ul este sinonim cu ”mașină germană foarte bună”, iar TDI este cel mai întâlnit indicativ. Pentru companii, Golf-ul e un etalon în materie de sobrietate, iar Golf 7 mizează pe o imagine executive mult mai accentuată decât în trecut.

Momentan, scandalul ”Dieselgate” aduce o umbră asupra logo-ului VW, dar nu așa de mare cum dau de înțeles americanii. Fără îndoială, utilizarea softului de tip ”defeat device” pe motoarele diesel este de blamat, aducând atât o creștere a poluării, cât și un avantaj necinstit față de concurenți. Însă percepția utilizatorilor asupra acestui scandal este mult diluată, deoarece și percepția asupra poluării auto este încă la cote extrem de reduse. Deci nu prea sunt motive pentru clienți să întoarcă spatele unui brand atât de cunoscut.

Doar detalii, dar de efect

Față de un Golf obișnuit, VW e-Golf nu pot spune că se diferențiază radical. Dar încă de la prima privire realizezi că e un Golf mai aristocrat. Efectul cel mai puternic îl au baghetele cu LED din extremitățile spoilerului frontal – un spoiler care cunoscătorilor le va aminti de uzina de putere Golf R. Dar mai contează și farurile cu LED (standard), care-i conferă lui e-Golf o ”privire” high-tech reușită.

test-vw-e-golf-masini-electrice-ecoprofit-102
LED-urile îi conferă lui e-Golf o identitate vizuală incredibil de puternică

Și stopurile beneficiază de tehnologia LED, însă, privită din spate, mașina surprinde mai mult prin ”e”-ul albastru și lipsa unuia dintre logo-urile cunoscute, TDI sau TSI. Jantele de 16 inch, ”încălțate” cu pneuri cu rezistență redusă la rulare, au un design puțin sub așteptări față de impresia pe care o lasă partea frontală, dar nu cred că e un sacrificiu de neconceput pentru cei care vor conduce această mașină.

test-vw-e-golf-masini-electrice-ecoprofit-103
Privit din spate, e-Golf arată ca un Golf foarte cuminte, nepretențios

În rest, e-Golf este un Golf normal – iar asta mi se pare foarte important. Pentru că eu personal apreciez mașinile electrice normale, nu cele care sar în ochi și care încearcă prea mult să se diferențieze de mașinile convenționale printr-un design de cele mai multe ori ciudat. VW e-Golf demonstrează că e simplu să arăți că ești eco doar prin detalii bine gândite. Mai ales dacă nu este afectată imaginea executive, atât de importantă pentru companii.

Dar să vedem cum arată e-Golf în interior, pe pagina următoare

Back
Next
REVIEW OVERVIEW
Imagine și percepție public
7
Design exterior
9
Ambianță interioară
9
Caracter practic
8
Performanțe dinamice
9
Manevrabilitate și comportament
9
Consum și autonomie
7
Raport preț / utilitate
6
Raport preț / dotări
8
Raport preț / caracter eco
10
SHARE