Am testat VW e-Up!, cel mai mic Volkswagen electric

test vw e-up masini electrice - ecoprofit 0

Prima oară am luat contactul cu VW e-Up! cu mult înaintea izbucnirii ”Dieselgate”. Atunci mi-a lăsat o impresie foarte bună. Acum, însă, când Volkswagen este aproape ars pe rug din punct de vedere mediatic, am vrut să-mi ”testez” percepția despre e-Up! în noile condiții. Iar concluziile m-au surprins, realmente, după cum veți vedea în continuare.

Back
Next

Imagine și aspect

Mda, imaginea probabil celei mai cunoscute sigle auto de pe mapamond e afectată serios acum. Dar micul e-Up! e pus la adăpost de acest tsunami ridicat de TDI-urile cu softul de tip ”defeat device”. Pentru că VW e-Up! are doar motoare pe benzină. La care s-a adăugat acum doi ani și o variantă electrică, disponibilă și pe piața noastră.

Practic, micul VW e-Up! s-a alăturat unui club extrem de restrâns: cel al ”piticilor electrici de oraș”. Veteranul este Mitsubishi i-MiEV, ”secondat” de frații gemeni francezi Citroen C-Zero și Peugeot iOn. Îl mai putem adăuga și pe ”prâslea” Smart ForTwo Electric Drive (deși are doar două locuri), dar și pe Renault Zoe – care e, de fapt, o mașină de clasă mică, dar poate fi considerat, din multe puncte de vedere, un concurent pentru VW e-Up!, după cum vom vedea în continuare.

test vw e-up masini electrice - ecoprofit 101
Deși pe albastru VW e-Up! arată mai electrizant, iar pe alb mai banal, albastrul e gratis, iar albul ”Pure White” costă 122 de euro în plus. Iar verdele nici măcar nu există în ofertă. Alte critici ținând de aspectul exterior nu am găsit

Cu alte cuvinte, făcând abstracție de ”Dieselgate”, VW e-Up! reprezintă un mesaj foarte clar al producătorului german: ”asta este propunerea noastră de mașină electrică a poporului relativ accesibilă”. Mă rog, pentru omul obișnuit e greu de acceptat faptul că o citadină de 3,5 metri lungime reclamă peste 25.000 de euro (deși i-MiEV la început costa mult peste 30.000 de euro…). Așa încât principalii clienți pentru e-Up! estimez că vor fi companiile, pentru care contează mult mai mult TCO (Total Cost of Ownership), alături de justificarea investiției într-o imagine eco reală, nu doar de fațadă.

test vw e-up masini electrice - ecoprofit 108
O mașinuță normală, nu-i așa? Pentru un ochi avizat, doar jantele atrag atenția asupra caracterului diferit al lui VW e-Up!

Cât despre mașină în sine, e-Up! nu se diferențiază de un Up! obișnuit decât prin luminile de zi integrate, ca niște baghete, în lateralele spoilerului, precum și prin jantele mai altfel. În rest, același aspect de cutiuță gândită foarte pragmatic, ba chiar o anumită imagine de hârciog simpatic, numai bun pentru fâțâiala prin mediul urban.

În spiritul deja cunoscut VW, mașina nu frapează cu nimic și pur și simplu îți inspiră încredere. Adică încrEdErE – pentru că un ochi avizat va observa trei ”e”-uri albastru: două pe portiere și unul pe hayon. Puțin derutant este faptul că vopseaua albastră (care face mașina să arate cool) e oferită standard, dar pentru nuanța albă, mai banală, trebuie să plătești 122 de euro.

test vw e-up masini electrice - ecoprofit 102
Dovada că VW e-Up! e o mașină de clasă mini: aproape că încape într-un ceainic… Iar primul animal care îmi vine în minte, când mă uit la e-Up!, este hârciogul. Nu-i așa că arată la fel de simpatic?

Eu unul aș sugera ca, peste un an-doi, faceliftul să diferențieze e-Up! mult mai bine de celelalte versiuni. Mai ales pe fond de ”Dieselgate”, sunt de părere că doar pariul pe propulsia electrică poate contrabalansa lucrurile, iar discreția lui e-Up! ar merita să lase locul unui aspect cu un mesaj eco mult mai clar.

Să intrăm în mașină – pe pagina următoare

Back
Next
REVIEW OVERVIEW
Imagine și percepție public
6
Design exterior
7
Ambianță interioară
8
Caracter practic
8
Performanțe dinamice
9
Manevrabilitate și comportament
9
Consum și autonomie
8
Raport preț / utilitate
7
Raport preț / dotări
8
Raport preț / caracter eco
10
SHARE
  • ecologistul

    la banii aia imi cumpar Forester

    • asa, dar cum ramane cu TCO? cata benzina sau motorina va papa forester in 3 sau 5 ani? cat de mari vor fi costurile cu reviziile in perioada asta? cat de mult costa rca si, eventual, casco? cat de mult VA POLUA Forester-ul in utilizare?

      comparatia superficiala a preturilor e deficitara. e adevarat, Forester e suv, cu tractiune integrala, cu spatiu mai mare… dar ideea este daca se justifica aceste caracteristici si in utilizarea zilnica. tema de gandire, ok? 🙂