Toyota pregătește un Prius SUV sau crossover pentru 2016

Numele Prius a devenit aproape sinonim cu termenul ”hibrid”, iar japonezii vor să profite cât mai mult de reputația celei mai vândute mașini hibride din lume. Așa încât nu e de mirare că pregătesc o versiune pentru clienții celui mai dinamic segment auto: cel al SUV-urilor și crossover-urilor. Va avea, oare, succesul scontat un Prius SUV?

Toyota Prius SUV
Conceptul Aqua Cross (Salonul Auto Tokyo 2013) a testat reacția publicului la ideea unui Prius SUV. Un model total nou, care va primi undă verde din 2016.

Încă din 2013 japonezii de la Toyota au vrut să transpună ideea de mașină hibridă în format crossover sau SUV, iar o propunere interesantă a fost conceptul unei versiuni crossover a citadinei hibride Aqua – care nu e altceva decât un Yaris Hybrid ”machiat” pentru piața americană, unde poartă denumirea Prius C.

Timpul a trecut, însă, în favoarea concurenței: Subaru a lansat deja modelul XV Hybrid, un crossover compact cu tracțiune integrală, iar Honda va oferi pe noul lor SUV de oraș HR-V (sau Vezel pe alte piețe) o versiune hibridă. E adevărat, concernul Toyota vinde de mulți ani deja SUV-ul hibrid Lexus RX, iar în curând va apărea și varianta hibridă a frățiorului Lexus NX – dar acestea sunt modele premium, scumpe, în timp ce Prius SUV își propune să fie mai accesibil.

Toyota Prius SUV- ecoprofit.ro
Versiunea SUV va fi cea de-a patra care va purta numele Prius în Europa. Să ne așteptăm, oare, la un Lexus NX mult mai ieftin?

Deocamdată, cei de la Toyota țin secrete informațiile despre noul membru al familiei Prius, dar revista japoneză Best Car afirmă, pe baza unor surse din cadrul concernului japonez, că viitorul model nu va fi doar un Prius în partitură crossover. Mașina va utiliza platforma berlinei Prius, dar, cum se întâmplă și cu monovolumul Prius+, caroseria va fi modificată substanțial pentru a-i conferi și aptitudini în afara asfaltului.

Astfel, Prius SUV ar trebui să fie un crossover de circa 4,3 metri lungime (față de 4,46 metri un Prius obișnuit), iar garda la sol va fi ceva mai generoasă, mașina fiind totodată mai înaltă. Nicio informație despre adaptarea unui sistem de transmisie integrală, doar sistemul de propulsie fiind destul de clar că urmează să fie cel de pe viitoarea generație Prius – adică o combinație optimizată între motorul pe benzină de 1,8 litri și un motor electric, obiectivul în materie de consum fiind o valoare medie de numai 3,3 litri/100 km.

Este adevărat că renumele lui Prius e foarte mare, dar, pentru ca un model Prius SUV să aibă realmente succes, e nevoie să ofere și multe alte argumente, în special în ce privește raportul preț/consum, precum și din punct de vedere al caracterului practic.